DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 29 augusti 2007

Är det höst nu?

Plötsligt kom kylan, som en tjuv om natten och sommaren tog slut. I England blommar tussilagon igen och här är tydligen svampsäsongen en månad för tidig.
Det är som när man funderar på vad som kom först, hönan eller ägget och man får lika lite svar på de här frågorna.
Tja, läsa kan man ju göra, vilket väder det än är och jag ska försöka att tipsa om böcker som jag tycker är värda att läsa, oavsett vilken smak man har. Humor och deckare tycker de flesta om. Än så länge kostar det inte något att låna böcker på biblioteken men tusan vet hur länge till det får vara gratis.
MySpace Graphics
MySpace Graphics
Jag vill gärna slå ett slag eller en stor smäll... Hur som helst vill jag berätta om en underbar författare med så många strängar på sin lyra att man bara måste nynna med.
Dean R Koontz, skriver med en inlevelse och spänning som få kan. Den bok som jag tänker på, är inte av det vanliga slaget, som han annars skriver om, övernaturliga saker, utan handlar om handfasta och mycket olusta saker som faktiskt kan hända och kanske tom händer.
I "Hjärtats mörka flod" griper skräcken och paniken tag i dig och du förföljs av en myndighet, som tar i från dig allt du har och som driver dig i från ditt hem och till slut tar i från dig din identitet. En myndighet, som inte finns, officiellt.
När man väl börjat läsa är det näst intill omöjligt att lägga boken i från sig. Själv sträckläste jag den och var tacksam över att jag hade den goda smaken att börja läsa den en fredagskväll. Helgen var räddad och paranoian väckt... vem vet, den myndigheten kanske ändå finns, här i alliansens Sverige.
Så sätt er riktigt skönt och läs en god bok, alldeles gratis.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook