DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 13 oktober 2007

Nära noll...


... med hot om snö. Kan det bli så mycket värre? Hur man än spjärnar emot så infinner sig både stormstyrkor, kyla och snö. Till och med en del av naturen försöker stå emot.
Den här lönnen hade visst svårt att bestämma sig. Ena sidan var helt grön medans den andra sidan var varmt röd. Nu har vinterkläderna åkt fram igen och skönt var det, då det börjar bita i skinnet nu. Nu kommer en av nackdelarna fram med att ha uteplats på markplan. Hur många löv man än sopar ihop så är det lika mycket igen, nästa dag.

När jag pratade med min dotter tidigare i dag, så berättade hon att de har ca +16 grader, där de bor i England. Betydligt bättre än här. Jag har alltid undrat hur det kan komma sig att jag är född i Sverige och inte i England. Det måste ha skett en förväxling, på nå´t sätt.
Apropå förväxlingar, så brukade jag säga i småskolan, att min mamma var Ingrid Bergman och min pappa, Ingmar Bergman. Jag tyckte att det lät intressant och mina klasskamrater hade inget att invända. Dock är jag nu i vuxen ålder, väldigt nöjd med de föräldrar jag hade och fortfarande har. När man är liten är det lätt att få till det men som tur är så varade mina valser inte särskilt många år.
Senare under skoltiden fick man lära att ett rent samvete är bästa huvudkudden och det tycker jag fortfarande att det är.

Ha en trevlig fortsättning på hösten.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook