DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 10 juni 2008

Scammers / lurendrejare / sol och vårare...

..., "kärt barn" har många namn.
Jaa, det var ett tag sedan jag skrev något =( men jag har haft en hel del att göra se´n sist jag skrev. Om ni funderar över, i fall de här killarna/tjejerna minskar "i omfång" när man tar upp och pratar om de, så är det bara att konstatera att de som lurar på nätet, bara blir fler och fler. Den här månaden, som har gått se´n sist, har jag "skördat" cirka 60 "nya" killar, som tagit kontakt med mig på nätet.
Buried at Photocasket
Buried at PhotoCasket


Fantasi har de gott om och den siste, jag fick kontakt med, säger sig ha upptäckt att "någon" (han ???) måste ta sig an problemen med drogmissbruket bland ungdomar på USA´s gator. Vilken kille, wow. Visst låter det bra, och hade jag inte vetat, vad jag vet i dag, så hade jag kanske fallit för den "uppoffrande,uppriktiga och ärliga tonen" i hans mail. Nu vet jag, tack och lov bättre och hade oxå möjlighet, att kolla upp denna "fantastiska USA-bo" som efter en koll bleknade och istället för att befinna sig i USA (som han påstod) visade sig befinna sig i Ghana =( där många av dessa lurendrejare finns, tyvärr.

Jag blev alldeles nyss kontaktad av just den här killen. Nu sitter han (förmodligen på ett internetcafé nå´nstans i Ghana) och smider sina planer på hur han ska rädda dessa stackars hemlösa och drogmissbrukande ungdomar i USA =(
Många av de här killarna (är enligt sina påhittade historier) utan några som helst släktingar. Föräldrar dödade i bilkrasch, fruar (och ex fruar)dödade i detsamma (med eller utan barn) eller flygplanskrascher. Det är så synd om de och ve den hjärtlösa kvinna, som inte tycker att det är fruktansvärt att de stackars grabbarna har blivit så illa åtgångna här i livet =(
Just den här killen, har förlorat sin hustru i en bilkrasch och blivit lämnad med sin son, som då var sju år gammal (i dag femton år).
Han vill naturligtvis att "vi" ska försöka att "få in pengar" till det här. så kallade projektet och talar lite då och då om för mig hur viktigt det är att "vi båda" bidrar med pengar och kunskaper för att nå dit han vill =)
Jag ska ge mig på att översätta något av hans mail, så kan ni kanske se, hur smidiga de här grabbarna är och "gulliga" de kan vara men det får bli till nästa gång och jag ska försöka att inte dröja lika länge tills dess men det är aldrig för sent som damen på hojen klargör=)
Buried at Photocasket
Buried at PhotoCasket


Ha det så gott till nästa gång vi ses och se upp med de svenska bedragarna, som kan vara lika listiga som de utländska och glöm inte killar, att det här oxå gäller de kvinnliga bedragarna med, som är väldigt många de oxå, i bland annat från Ryssland, så se upp ni med.

Buried at Photocasket
Buried at PhotoCasket

Kram tills nästa gång, Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook