DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 2 oktober 2008

Ledsen att jag inte kunnat skriva på ett långt tag...

...då min dotor kraschade ihop =( Nu har jag en dator med ett ganska begränsat innehåll. Tyvärr hade jag inte gjort någon "back up kopia" (förstås), så det har försvunnit en held del av det jag samlat på mig. Något att tänka på när man sitter där med en fungerande dator (och väldigt värdefullt), är att se till att man gör något innan, det händer för när det väl kraschar ihop är det försent =(

Man kan lägga sina fotografier på till exempel "Picasa" som jag hade gjort med flera av mina bilder (tyvärr inte med alla), eller någon annan webbsida som man kan ha de på, så minimerar man risken att förlora de för alltid. Det finns många olika webbsidor som erbjuder att man kan lägga in sina bilder och ha de där, dels för att låta andra se det man fotograferat men oxå att ta del av andras bilder. På Picasa, bestämmer man själv vilka bilder man vill ska vara offentliga och vilka man vill dela med sin familj och vilka man vill ha helt för sig själv.

Från det ena till det andra.
Jag har registreat mig på en kul sida som heter "Gratis Makeup". Det är egentligen mitt ena barnbarns sida men eftersom hennes far inte tycker om att hon registrerar sig på sidor han inte riktigt har koll på, så har jag gjort det i hennes ställe.
Det är en väldigt bra sida med många sminkintresserade, både yngre och lite äldre. Man kan tjäna poäng på olika sätt, blan annat genom att värva nya medlemmar, besöka olika hemsidor och skriva i deras forum, mem mera. Poängen man tjänar kan man samla tills man fått tillräckligt många och då får man smink i utbyte mot dessa.
Jag lägger in en banner längre ner på min blogg, så kan ni själva besöka sidan och registrera er där, om ni vill.


Det blir inte något långt inlägg den här gången men jag skriver mer nästa gång jag är här.
Tills dess får ni må så gott och traska gärna ut i skogarna och hämta hem rensningsarbete (svamprens), så ni har något att sysselsätta er med i höstmörkret.

Maritha, som avskyr mörker och kyla.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook