DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 14 december 2008

På min önskelista till tomten i år finns...

... en önskan om att alla våra djur ska få det bättre, än de har i dag.
Jag är själv medlem i Djurens rätt och vet att de arbetar hårt för att få till stånd förändringar av förhållanden som gör att våra djur får lida, för att göra våra liv "bättre" av olika slag.
Jag tänkte lägga in en länk här i bloggen och hoppas att ni vill ta er en titt och se i fall ni skulle vilja hjälpa till att få en drägligare tillvaro, för djuren, genom att kanske bli medlem eller fadder nu så här i jultider.

Scraps para Orkut

Recados, Gifs e Imagens no Glimboo.com


Så här "bra" vill vi kanske inte att de ska ha men bättre, än många av de har i dag.
Någon minns kanske historien, där en gris säger till en annan gris "Tror du på ett liv efter jul??"
Här har ni en till som önskar samma sak som jag.

Recados e Imagens - Animais - Orkut

Recados, Gifs e Imagens no Glimboo.com



Jag är fadder men äter fortfarande kött och har inte tänkt sluta med det men tycker ändå att de djur jag äter ska få ha det bra fram till den dag då slaktas och inte behöva utsättas för de många lidanden de gör i dag, tyvärr. Så, om ni skulle vilja göra mig och djuren en liten tjänst, så kan ni väl ändå klicka på länken och se vad ni skulle kunna göra för att hjälpa till =)
http://www.djurensratt.se/StodOss


Till de som tror att djur inte känner eller tänker som vi människor vill jag bara säga, "titta på den här videon från Chile, där en hund försöker att rädda sin påkörda hundvän, på en starkt trafikerad gata, utanför Santiago" men jag vill oxå ge en varning till er som är känsliga, då den är väldigt stark.
http://www.youtube.com/watch?v=DgjyhKN_35g

Jag har lagt till länkarna till både videon (till Youtube) och till Djurens Rätt på länklistan längre ner här på bloggen.

Sist men inte minst vill jag att ni ska vara rädda om varandra och naturligtvis önska er alla en Mycket God Jul förstås.


Girly Comments & Graphics


JULKramar, Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook