DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 25 december 2008

Så var den här ...


Girly Comments & Graphics


...julaftonen över, igen =) Jag hade väldigt trevligt med min son och hans familj. Tyvärr hade sonen en så´n tandvärk, så han kunde inte äta något alls =( Han fick "bara" penicillin och som ändå inte hjälpte honom =( Tre dagar utan mat, är inte kul. Att tänder kan plåga nå´n så illa, är hemskt (jag höll på att skriva "grymt" men det hade passat illa här eller... kanske bra?).

Girly Comments & Graphics


Det var inte lika kul att äta när vi visste att sonen led men han var väldigt finkänslig och lämnade oss själva så att vi kunde äta och han kom tillbaks en timme senare, lagom till Kalle Anka började. Det var oerhört gulligt gjort av honom men samtidigt kändes det sorgligt att veta, att han gick hemifrån för vår skull, för att vi skulle kunna få äta (vi som hade ätit de senaste tre dagarna oxå). Jag blir både ledsen men samtidigt väldigt rörd över att han är en så´n fin kille och att jag tror att jag har gjort ett bra jobb med min fostran =) fast det är ändå han själv, som skall ha heder av att han är så fin och hans gulliga fru, som fick fostra vidare =).

Mitt andra stackars barn satt i England med en förkylning eller fler som har slagit alla rekord. Där har hon och henne och hennes familj, haft förkylningar som blomstrat i flera höstmånader nu och det är svårt att avgöra hur många vändor de har tagit genom hela familjen vid det här laget och dessutom väntar hon barn om ca fyra månader. Så den julaftonen var inte så skoj den heller. Min dotter säger alltid, att hon tror att det vilar en förbannelse över vår familj och kanske har hon rätt, för det ena efter det andra avlöser hela tiden. När man börjar känna att man nästan har tagit sig igenom ett elände, så kommer nästa som en stor säck potatis i huvudet och man får börja om från ruta ett igen. Det är som ett stort Fiaspel, fast här kan man inte spela Fia med knuff, för det går inte =(
Jaa, nu är det bara att hoppas på att nästa år blir bättre än det här året har varit.
Efter 57 år börjar jag att känna igen mönstret =)


Faktisk har jag min första Amaryllis i år oxå. Tänk att det är min första men antagligen inte min sista. Jag förstår inte, att jag aldrig tidigare har haft någon fast jag har ofta tänkt att köpa en ( nästa år ska jag oxå... )och fler olika blommor har genom åren vandrat in i hemmets värld =) men aldrig tidigare en Amaryllis. Den har haft tre fantastiska blommor i blodrött och nu kommer en till stängel farandes ur löken med fler blommor. Blommor är något så fantastiskt att följa och min nu "sovande" Änglatrumpet har blivit lite av årets julgran då jag missade att klippa ned den i höst, för den hade så många nya blommor (62 stycken) på gång så jag hade inte hjärta att klippa till. nästan alla blomknoppar föll så småningom av utan att ha slagit ut. Det var bara några stycken som överlevde värmen inomhus (fast den hade frusit om den varit kvar längre utomhus oxå, så...)och se´n började spinnen att härja i den stackarn, så nu har alla blad oxå fallit av och jag väntar till i februari innan jag klipper ner den igen.

Apropå granar... ni glömmer väl inte "Ett klick för skogen", hoppas jag, om ni har det så kan jag påminna Er om, att nu försöker vi rädda gammelskogen i Göteborg, närmare bestämt i Verle =) Gå till länklistan en bit ner på sidan här så är det bara att klicka för glatta livet.

Må så gott.
Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook