DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 12 juli 2009

VARNING !!!




Jag vill dela med mig av några medicinska nyheter som jag fått reda på. Det handlar om varningar för preparat, som det görs en hel del reklam för, på våra tv-kanaler här i vårt land.
Det ena preparatet är det nya bantningsmedlet Alli, som säljs receptfritt, på våra apotek nu.
Jag får ett nyhetsbrev nu och då, från HSI alert (Health Sciences Institute), Code Red :

"Does Alli Cause Liver Damage?

Popular OTC weight loss drug Alli and prescription-strength version Xenical are under FDA investigation for liver damage. It turns out that hepatoxicity (a.k.a. liver damage) is among the adverse events reported in connection with these drugs (in fact, hepatitis is actually mentioned in Xenical’s prescribing information)…and the FDA plans to look into the “potential safety issue."

Alli är nu under utredning i USA, då det visat sig att användare fått leverskador och man vill få fastställt om det är preparatet Alli, som är syndabocken till dessa skador.
Jag skulle inte vilja testa Alli, förr än det blir helt klarlagt om det är Alli, som är boven i dramat.


Funny Pictures and Funny Layouts

Det känns märkligt att man släpper ett preparat i Sverige, som inte är helt klart utrett huruvida det kan ge skador eller ej.
Vill ni veta mer, så kontakta mig gärna så kan jag vidare befordra nyhetsbrevet till er som är intresserade av att få veta mer.

Nästa gång ska jag berätta om ett annat preparat som oxå har fått en så kallad "röd kod" på sig.
Tills dess får ni ha det så bra och njuta av sommaren.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook