DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 3 september 2009

Borttappad mamma, upphittad...

...igen =)
Visst är det härligt att internet finns och att man kan få kontakt med alla möjliga (och även omöjliga) människor runt om i världen.
Fick för ett par veckor sedan kontakt med en ung man i från Afrika, som kontaktade mig, för att jag kom, just i från Sverige.
Han hade sin mamma här i Sverige men på grund av förvecklingar i språk och olika sätt att leva, tappade han bort henne på vägen.
Det var väldigt kul att få vara "mellanhand" åt någon som saknade någon annan viktig person i sitt liv.
Han hade dessutom en syster här, som han visste om men som han inte fått möjlighet att lära känna, ännu.


Genom folkbokföringsregistret på skatteverket fick vi ordning på information, som ledde till att både mamman och systern återfanns.
Det var en lycklig ung man som nu kan lära känna sina anhöriga ordentligt och systern fick en storebror från ena dagen till den andra.
Jag tycker att det är väldigt kul att man på samma gång kan prata, on line, med någon man aldrig sett eller hört talas om tidigare och som dessutom sitter i en helt annan del av världen än man själv gör.
Världen har krympt sedan internet och datorer, stigit in i våra liv.
Det blev ett kort inlägg i dag men jag ville så gärna dela med mig av den härliga känsla det ger, att hjälpa andra =)

Ha det så gott och sköt om er, tills vi ses igen =)

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook