DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 2 oktober 2009

Bortskänkes.se

Ni minns kanske att jag gjorde ett inlägg om den här förträffliga sidan, för ett tag sedan.
Utan att ha en förmögenhet kan man skaffa sig en hel del av det man gått och suktat efter länge.
Här kan du hitta en soffa eller säng eller till och med tvättmaskin.
Det enda du behöver göra, är att ordna transport och hämta sakerna själv.
I bland finns det bilder på det man vill skänka bort.
Det finns däremot en del annonser som man ska lägga på minnet och inte låta sig luras av.


De annonser jag tänker på, är de som säger sig vilja skänka bort hundvalpar. I en del fall har det rört sig om chihuahua, yorkshier eller eng. bulldog valpar.
Det är väldigt många sådana annonser och de dyker upp med jämna mellanrum.
Tyvärr finns det de som gått på de här nitarna och blivit övertalade att betala i förskott för att ägaren ska kunna komma och visa upp sin/sina valpar.

För det första ska man aldrig betala för något man aldrig sett. Där går ordstävet, "grisen i säcken" in som ledtråd =)
Dessutom är det väldigt underligt att man som seriös uppfödare, lägger in så´na här annonser under "bortskänkes". Så, seriöst är det ju knappast då.
I en del fall säger "säljaren" sig komma från nå´t annat land.

Visst finns det seriösa uppfödare man kan köpa valpar från men säkert inte under "bortskänkes".
En anledning kan vara att behöver få in nytt blod i avelssyfte, så att man inte avlar fram fel på djuren.
De uppfödarna vet vart de ska vända sig om de själva är det minsta seriösa och går knappast hit för att förnya när man inte vill ha för täta släktband i kullarna.

Ser att inlägget blir lite långt, så jag tar och kortar det nu, så lägger jag in resten i morgon, för den som vill läsa mer =)

Ha det så gott och sköt om er.


Kramar Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook