DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 10 december 2009

Grammofoner eller...

...kallas det kanske skivspelare numer ?
Finns det över huvud taget att få tag på längre ?

Tekniken går så fort fram, att det är svårt att riktigt hänga med i förloppet.
Jag har ingen jättesamling med vinylskivor men en hel del har jag och de tänkte jag inte göra mig av med =)
Fick tillbaka en skivspelare som jag tidigare givit bort till dottern men när hon flyttade till England, så fick jag tillbaka den och dessutom hennes vinylsamling med =) vilket gjorde mig väldigt glad.
Det måste ha varit så här de kände sig förr, då de gamla "stenkakorna" försvann och ersattes av vinylskivorna.
Get graphics at Nack.us
Free images from Nack.US

Det är ganska kul att lyssna på stenkakorna, då de hade en helt annan inspelningsteknik och ljudet blev väldigt mycket annorlunda än på vinylplattorna.
Samma sak är det nu, med cd skivorna och där är ljudet bättre än på vinylen med.
Frågan är, vad som blir nästa steg i utvecklingen ?
Små datachip med mängder av musik på ?

Något jag har funderat på, sedan jag "blev med dator", är varför det måste vara så mycket sladdar och kablar inblandade.
Visst är det märkligt att man redan för ett bra tag sedan har besökt månen och hunnit med att göra en mängd utforskningar av rymden i rymdraketer, utan en enda liten sladd ?
Get graphics at Nack.us
Free images from Nack.US


Är det för att det är män som tillverkar eller vad är det som gör att man inte kan göra datorer (förutom laptops) som fungerar utan sladdar eller tjocka kablar, som samlar en mängd med damm och gör att man snavar över de överallt.
Kanske blir de sladdlösa till slut =) vem vet ?

Killar verkar inte bry sig det minsta om att det ligger ligger sladdar och kablar runt omkring de.
Det verkar som om de är inkopplade i själva datorn på något skumt vis.
Vi kvinnor får väl hoppas och önska oss att de blir sladdlösa de med, så småningom.
Den som lever får se =)

Nu får ni ha en trevlig kväll och se ner, så ni inte snubblar i sladdarna =)

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook