DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 2 december 2009

Mystiska tillsatser i ditt smink | Ment.se

OCH SEDAN, DÖDSKYSSEN =( ??

Kissing Comments

"Mystiska tillsatser i ditt smink
2009-11-30 | Publicerad 11:21

Ingen vet om nanomaterial är skadligt. Ingen vet hur nanopartiklarna påverkar din hälsa. Men vad som kanske är än mer allvarligt. Ingen vet vilka preparat som innehåller de omdiskuterade och potentiellt farliga ämnena.
Det är ingen som kontrollerar, säger Kemikalieinspektionen.

Fakta om Nanomaterial:

Material i pyttelitet format som har krympts ned och fått nya egenskaper

Nanopertiklar är lika små som kroppens egna molekyler

Ingen vet hur nanopartiklar kan reagera när de kommer i kontakt med kroppens molekyler

Flytande eller pastaformade nanoprodukter förekommer som ytbehandlingsmedel för många olika material och i kosmetik

Varken Läkemedelsverket eller Kemikalieinspektionen vet hur mycket nanomaterial som redan finns i din hjärna. Den enda som verkar veta någonting är kosmetikajätten L’Oréal. De erkänner nämligen att deras kosmetika innehåller..."

Vill du läsa mer hos Ment, så kan du klicka på länken in under.

Mystiska tillsatser i ditt smink | Ment.se


Jaa, vad är det mer vi behöver oroa oss för =(

Det verkar som om det mesta i dagens samhälle handlar om pengar, pengar och pengar.
Mycket är väldigt korrupt och då är det klart, att det får vi inte veta särskilt mycket om =(

Det var inte många år sedan vi fick veta att "light-produkter" som vi trodde var så bra visade sig vara bra att undvika i stället.

BÄTTRE ÄN CHOKLAD KAN DET VÄL INTE BLI =)


99galleries.com

Och fetter från mjölkprodukter var så farlig för hälsan och man skulle bara få i sig fleromättade fetter, vegetabiliska.
Själv har jag aldrig gillat de och när mina barn var små prenumererade jag på "Allt om mat" och läste något som förbluffade mig totalt.
Det var en artikel som handlade om bordsmargariner och man hade tagit med alla inklusive mitt älskade Bregott, som jag aldrig tänker sluta att använda.
Artikeln tog upp olika aspekter på de olika margarinerna och smöret och döm om min förvåning när jag läser om att man där slog fast att Bregott ändå var en av de som rekommenderades då det bara innehöll naturliga produkter och de andra hade små, små plastkulor som gjorde att de andra bordsmargarinerna var bredbar direkt från kylskåpet?????

INGET FÖR BANTARE =)
funny

Comment Images



Jag vet inte riktigt hur jag fick min hjärna att fungera efter det beskedet och var väldigt upprörd över vetskapen om dessa plastkulor och hur man kunde ta upp det i artikeln utan att någon som helst ens lyfte på ögonbrynen då. Jazg fattar fortfarande inte hur det kunde komma sig ???
En till av livets mysterier, som fick mig att för all framtid avhålla mig från de bordsmargarinerna.
Hur det är med de i dag vet jag inte men orkar inte heller bry mig då jag fortfarande inte tänker ha de i mitt kök =)

Ha det så gott och sköt om er.

Kram Maritha.

6 kommentarer:

Marita sa...

Snart vågar man knappt gå ur sängen om morgnarna...det är en skrämmande verklighet där ute...
Har du läst "Den hemlige kocken" av Mats-Eric Nilsson? Den tar upp matfusket på våra tallrikar...riktigt skrämmande läsning. Jag föreslog för min chef på biblioteket att vi borde ställa den bland de andra skräckromanerna..;)
Ha det gott.

Karin sa...

Läskigt det där med sminket !
Hade aldrig hört talas om något sådant.
Plastkulorna i margarinet har jag dock hört förr, och jag har alltid använt Bregott jag också.
Naturligt och gott !
Att steka i har jag flytande smör och rapsolja.
Om det innehåller plastkulor vet jag inte, men jag hoppas det är naturligt !
Gott och enkelt är det i alla fall. =D

Unknown sa...

Hej Marita =) Man får se till att man har en riktigt bra säng och kylskåp och spis intill =) Nej, den boken har jag inte läst men den sätter jag upp på min lista över läsvärda böcker och tackar för tipset. Jag som gillar både skräck och verklighet, så den blir nog perfekt i mitt tycke =) Ha det så bra du med och sköt om dig i kylan / Kram Maritha.

Unknown sa...

Hej Karin =) Ja, det är mycket som aldrig kommer upp i ljuset och tur är väl det. Med allt jag läst och upptäckt fram till nu, så kan man varken äta eller dricka ett enda dugg längre på grund av alla utsläpp i naturen och renings tillsatser i vattenledningsvattnet och att det inte går att rena utsläpp från mediciner innan de hamnar i naturen. Det äter våra vilda djur utav och så blir det som det blir se´n också.
Nej, varken Bregott eller flytande smör ska innehålla några läskiga tillsatser, så vitt jag vet. Jag tycker också att smaken är så god med riktigt smör =) Det kommer jag aldrig att sluta använda =)Ha det så gott / Kram Maritha.

Viktoria Ulin sa...

Även om jag är 4 år "för" sen med kommentaren så kan jag nämna att margarin INTE inntehåller små plastkulor. Det var en myt som redan på 70-talet spräcktes hål på.

Anledningen till att folk tror det är för att samtidigt som lanseringen av två nya margariner så lanserades även en tandkräm som innehöll mikroskopiska kulor (ej av plast) för att slipa tänderna.

Unknown sa...

Hej Vikkipedia! Lustigt att du sa det och att jag inte sett det förrän jag gick in på min blogg, som jag nästan aldrig skriver på längre MEN det var faktiskt på nyheterna om precis det jag tidigare tagit upp och som du också nu hade tagit upp och det var just om det vi pratat om och det används fortfarande plast kulor i olika produkter, bland annat att det var och fortfarande är, plastkulor i tandkräm med flera andra produkter. Trist men sant. De tog upp just det faktum att det borde finnas bättre regler om just plastkulorna. Ha det gott, Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook