DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 16 december 2009

Å SE DET SNÖAR, Å SE DET SNÖAR...

...det var väl roligt, hurra, nu e de vinter, nu e de vinter...
Jag vet inte om man fortfarande sjunger den sången nu för tiden men den sjöng vi när jag var barn, fast då fanns det förstås snö varje vinter och om man lyssnar på min mamma, när hon berättar om sina barndomsår så var det nog vinter året om och flera mil till skolan =I(för att vi pep i bland om att det var kallt och att man frös om tårna).
Det verkar som om de flesta (inte alla)av oss har föräldrar som alltid haft det värre, än oss =(
DET BLIR VISST EN VIT JUL I ÅR ( KANSKE, ELLER )
Christmas comments

Christmas comments Tags



Tiderna förändras och det kan vara på både gott och ont.
Som för ett tag sedan, när man kunde sjunga "Regnet det bara öser ner" eller den gamla barnvisan "Här kommer Petronella i från Plaskeby, jag tror jag ska ta och fälla upp mitt paraply".
Jag tror inte jag varit med om än längre, tristare och blötare höst än den här.
Fler än någonsin verkar ha deppat ihop i mörkret och slaskvädret, den här hösten och det är inte så konstigt.

Undrar om det är så här det kommer att vara i framtiden ?
Så finns det delar av världen där det varit torka i flera år och som inte får någon mat i magarna på grund av det =(
Det är tråkigt och det är säkert klimatförändringarna som framkallar de här otrevliga väderslagen.

Klimat konferensen verkar som om den har svårt att få ihop alla bitarna och i-länderna vill som vanligt få sin vilja igenom och bestämma över hur de fattiga länderna ska bete sig och vad de ska betala för utsläppen de gör.
Det gör mig upprörd med tanke på hur i-länderna har kramat musten ur många av dessa fattiga länder, både på olja och ädla stenar och andra dyrbara naturtillgångar.

Till och med vår utrikesminister, Carl Bildt, har genom sitt aktieinnehav i Lundin Oil tjänat pengar i ett av Afrikas länder men som han försökte att slå i från sig med att, "De höll nog inte på att arbeta med det nu" ????.
Jag undrar i bland om de är totalt intelligensbefriande eller om de tror att vi andra är det >=(
Där har man sett till att fattiga bönder fått lov att gå i från sina gårdar och lämna allt, för att ge bort eller i mitt tycke, den vite mannen ska kunna stjäla i från dessa fattiga länder, och göra de ännu mer beroende och utan möjligheter att få bestämma själva över sina liv.

Jag skäms ofta över vad de våra rika vita i-länder gjort och fortfarande gör i dessa fattiga länder, i stället för att hjälpa till att bygga upp.
Jaa, det är så mycket man blir ledsen och besviken över som görs av de som har pengar och aldrig blir nöjda.

Nu ska jag berätta om något roligare i alla fall.
FÖR ER SOM ÄR SJUKA VILL JAG SÄGA, KRYA PÅ ER KVICKT
getwell

Comment Images



I går var jag så himla vissen och trodde nästan att jag hade åkt på svinflunsan men så pressade jag tre stora vitlöksklyftor och trodde att jag nog skulle bli liggande en vecka men i dag mår jag riktigt bra, så i morgon blir det fortsatt rehabilitering och hårdgympa igen =)
Tänk vad vitlök kan göra och det är inte första gången jag prövar.
För några år sedan, innan MSen blev så illa att jag inte längre klarade av att arbeta,jobbade jag på ett behandlingshem.
En fredags eftermiddag kände jag mig jättevissen och när jag kom hem gick jag och lade mig direkt, vid femtiden och vaknade till vid elva snåret att kunde knappt ta mig ur sängen och in i köket men väl där, letade jag fram en vitlök tog tempen som visade att jag hade över 40 grader och pressade sju vitlöksklyftor, som jag svalde med ett par glas vatten och slängde sedan mig i säng igen och sov tills nästa dag.
När jag vaknade, mådde jag mycket bättre och febern hade rasat ner och var inte längre så hög och när måndagen kom, var jag på benen och jobbade som vanligt igen =)
Så säga vad man vill om den lilla vita guldmedicinen men den har hjälp mig mer än en gång och det är jag glad för =)

Ha det nu så gott och passa på att göra snögubbar och åka pulka, i fall snön skulle ändra på sig och "lägga benen på ryggen" och dra =I

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook