DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 15 februari 2010

En helt förtrollande rolig sida med ...

...mängder av härliga bilder på alla möjliga och omöjliga djur.

Det har så gosiga bilder av en liten vovve som ligger i en keps =)
HÄR klickar du på länken, så kommer du till den hemsidan, som heter, "Cute Overload".

Men sedan var jag och kollade nyheterna och blev rätt ledsen av den här artikeln, som jag hittade i dagens SvD :

"Polis glömde barnporr i tvättstugan.

När polismannen skulle tvätta sina kläder råkade han glömma ett usb-minne i en byxficka. Den lilla plastbiten blev sedan kvar inne i tvättmaskinen.
Grannen som hade tvättiden efter polisen upptäckte usb-minnet, tittade på det i sin dator och fick en chock. Där fanns både semesterbilder med polismannens familj och barnporr."

Här hittar du resten av artikeln.


99galleries.com

Jag tänker i mitt stilla sinne att, hur kan semesterbilder och bevismaterial hamna på ett och samma USB minne??

Vi har vänliga åklagare i vårt land.

Faktum är att vid sexbrott som begås mot barn, så brukar det oftast sluta med att förövaren är den som kommer undan och blir de fällda, så är det ynkliga straff de får =(


99galleries.com

Det är äckligt anser i alla fall jag och helt orimligt att det är så låga straff då dessa barn oftast lever vidare med dessa trasiga minnen som följer en som en röd tråd, under resten av livet.

Det är lägre straff om det inte handlar om en regelrätt våldtäkt men det är samma trauma och trasiga själar som "går" vidare i livet.

Det är absolut samma äckelkänslor och skuldbelägg man känner även om det inte går så långt som till samlag och där är rättsväsendet i Sverige väldigt uselt och i bland undrar jag, hur många av de som sitter i juryn, som kanske själva är pedofiler =( eller kanske till och med domarna, åklagarna och advokaterna kan vara pedofiler, till sin natur och å förstår jag att man hellre friar än fäller.

Väldigt långt ner på min sida, har jag den fantastiska amerikanska ideella organisationen, "Child Preditor Buster" som jag tycker väldigt mycket om och som jobbar helhjärtat på barnens sida.

Där hymlar man inte med pedofiler utan anser att de bör sitta bakom galler, där de hör hemma.

De arbetar tätt ihop med polisväsendet där och det blir hårda straff för de som fälls.

Jag har skrivit om de i ett tidigare inlägg men vill nämna de igen, då de har så stark rättskänsla att de kan erbjuda hjälp, även till de som blivit utsatta för dessa brott i Sverige och som inte får tillräcklig hjälp av vårat rättssystem.

Gå gärna in och titta på deras sida som drivs av en kvinna som heter Cher som som är en helt underbar kvinna med massor av engagemang och rätta känslan för dessa utsatta barn.


Nu blir det stopp för i dag och tilläggas bör, att polismannen inte är fälld eller åtalad för något annat brott än som åklagaren ansåg vara "slarv med utredningsmaterial" och kommer förmodligen att få löneavdrag för detta =I

Ha en jätteskön kväll/natt och en mycket trevlig tisdag.


99galleries.com
Kram Maritha

4 kommentarer:

attis sa...

Hej vännen. Måste titta in på djuren då. Visst blir man bestört var gång man läser om denna barnporr. Det var ju tur att han glömde usb-minnet och att grannen hittade det. En till bov att låsa in. Ha en bra dag.
Kramar om

Unknown sa...

Hej Attis =)Ja, den sidan har så mycket jättegulliga djurbilder.
Ja, man blir upprörd men också över hur en åklagare kan avfärda det så lätt med att säga, att det var utredningsmaterial och att polismannen "bara" hade slarvat och råkat och glömt usb-minnet i fickan, så det blev ingen utredning eller fängelse för den gubben =(
Sköt om dig och ha en jättefin dag du med /Kramar tillbaka / Maritha.

Karin sa...

Man blir beklämd...
De var väl kanske kompisar polisen och åklagaren...

Unknown sa...

Hej Karin !Ja, man ska ju inte döma men i det här fallet tycker jag det verkar ganska solklart att det blivit helt fel =( Jag blir bara så förbaskad över dessa vuxna mycket dumma människor och alla tragiska utsatta barn som får betala med sina ärrade själar, under hela sina liv. Kram Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook