DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 18 februari 2010

FÖRÄLDRAR ÄR INTE ALLTID DE...

...MAN FÅR BÄSTA STÖDET AV.

I nyhetsbrevet Newzglobe kunde man i dag läsa om att fasitghetsmannen, Roger Akelius, samme man som skänkte det största enskilda beloppet, 10 milj., till katastrofdrabbade barn i Haiti genom SOS barnbyar, som har sparkat sid egen dotter ur företaget.

"- Därför sparkar jag min dotter

2010-02-18 | Publicerad 07:46

Fastighetsmiljardären Roger Akelius sparkar sin egen dotter Anna-Maria Fuxén för att hon är gravid och har småbarn under två år. Trots att hon jobbat i pappas bolag i sju år.
– Det går inte att sitta på ett styrelsemöte och amma, säger Roger Akelius till Expressen.
Trots att det är förbjudet att avskeda någon på grund av den anledningen, vill Anna-Maria Fuxén inte anmäla sin pappa till Diskrimineringsombudsmannen.
Anna-Maria Fuzén valdes som 26-åring in i styrelsen för sin pappas företag Akelius Fastigheter, år 2003. Ett år senare blev hon både marknadschef och varumärkesansvarig i bolaget."

Om du klickar här så kan du läsa hela artikeln.
Det är tråkigt att läsa om en sådan här sak som faktiskt inte ens är lagligt att göra.
Det var inte heller första gången han och dottern var i delo med varandra.
Tråkigt när sådana här saker händer och jag skulle nog förvänta mig att mina föräldrar höll sig till lagarna som gäller.
Vi får hoppas att hon är gammal nog att inte ta efter sin pappa, i det här fallet.
Annars brukar det gamla ordstävet gälla om att "barn gör inte som vuxna säger, utan som vuxna gör" men hon är förhoppningsvis gammal nog för det.

Kram Maritha

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook