DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 27 februari 2010

HUR MAN HITTAR PÅ SAKER FÖR ATT GÖMMA VERKLIGHETEN.

Så här gör de borgliga partierna för att gömma fakta om den höga arbetslösheten >=(

Uselt att inte stå för det man gör och utsätta myndigheterna för omöjliga saker, som att få till 6ooo praktikplatser på skatteverket ?
BILD FRÅN RIKSDAGEN =)MÄRKLIGT NOG VAR DET INGEN LEDAMOT SOM SATT OCH SOV DEN HÄR GÅNGEN ?


99galleries.com | Forward this picture to your Friends
Jag tycker att alla ministrar och riksdagsledamöter borde dela på de arbetslösa och låta de få praktikplatser som ministrar och riksdagsledamöter i stället =)

Då skulle vi kanske till och med få se förbättringar i samhället.


"Littorin sopar arbetslösa under mattan

2010-02-27 | Publicerad 11:50

Nu ställs det krav på myndigheterna: Ta emot 65 000 praktikanter genast.
Det är regeringens lösning på hur de ska klara av målet att få ut 130 000 arbetslösa i arbete. Skatteverket kan nu tvingas ta emot 6 000 praktikanter.
– Jag var övertygad om att det blivit fel, säger Elisabeth Bjar på myndigheten.

Det var i regeringens arbetsmarknadspolitiska satsning ”Lyftet” som 130 000 arbetslösa skulle erbjudas sysselsättning i kommuner och landsting. Men det har minst sagt gått trögt. I januari hade bara 20 praktikplatser accepterats. Nu ställer regeringen krav på att statliga verk och myndigheter fixar hälften motsvarande 65 000 av platserna."

Ja, de kan de som alltid.
HITTADE EN BILD SOM NÅGON TAGIT AV EN BORGLIG HJÄRNA =)


99galleries.com | Forward this picture to your Friends

Om ni vill läsa hela artikeln i Newzglobe,com så går ni HIT

Själv går jag till min mailbox och läser min mail =)

Ha en jätteskön helg på er alla.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook