DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 25 februari 2010

JAG ÄR SÅ GLAD ATT MIN KISSE HAR KOMMIT HEM.f

Här ser man hennes huvud i öppningen på hennes "sommarstuga" =(


Därför har det varit svårt att hinna med att skriva något.


Dels har det varit svårt att ställa om sig från ha varit natt människa och sovit på dagtid i stället.

Känns som när jag jobbade natt inom sjukvården under flera år i olika perioder.
Jag tyckte om natt arbetet och hade lätt att ställa om mig när jag hade mina lediga dagar.

I går var jag och vaccinerade mig mot gula febern och hepatit A.
Om två veckor ska jag vaccinera mig mot tyfoid och meningit samt ett vaccin som heter Bastrix och som bland annat innehåller stelkramp mm.

HÄR ÄR EN BILD PÅ STRANDEN AV FLODEN SOM RINNER GENOM GAMBIA, TAGEN AV LAMIN BARROW.

De här sprutorna behöver jag för att resa till Gambia och som jag snart ska till hoppas jag, om mina planer håller.
Ytterligare mediciner som jag behöver, är malariaprofylax som man tar när man kommit fram.

Nu ska läkarna bara kolla vilket av de malariamedicinerna som går ihop med min MS.

Har fått något som heter Dukoral, som jag ska dricka i två omgångar, en "dos" två veckor före resan och en "dos" dagen innan och som var något som man tar för att slippa kolera.

DET HÄR ÄR ETT MANGOTRÄD I BLOM. TAGEN AV LAMIN BARROW.


Visst är det läckert?
Så fort allt är klart med papper,intyg,vaccinationer samt flygresan, så drar jag =)

Tigris ska få bo hos en väninna i Skövde, som själv haft katter tidigare och som Tigris känner, så där kommer hon att få det bra tills jag kommer hem igen.

Lägenheten blir utlånad och då blir det lättare att lämna den.
Själv kommer jag att stanna i Gambia mellan 3-6 månader och det ser jag fram emot.
Nej nu ska jag försöka att få tillbaka nattsömnen igen.

Ha det så gott.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook