DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 5 februari 2010

LEVANDE BEGRAVD...

...LÅTER SOM NAMNET PÅ NÅGON AV SKRÄCKFILMERNA JAG OFTA TITTAT PÅ MEN DET HÄR VAR INGEN FILM UTAN VERKLIGHET OCH HANDLADE OM EN...16 ÅR-ÅRIG FLICKA.

Varför hon blev begravd levande???
Hade hon misshandlat något barn eller slagit ihjäl sin mormor eller...
Nej, det hemska brottet hon hade begått var att hon haft manliga vänner!!!

Det här stod att läsa i gårdagens SvD:

"16-åring levande begravd

Publicerad: 4 februari 2010, 21.38. Senast ändrad: 4 februari 2010, 22.22

En 16-årig flicka har begravts levande av släktingar i sydöstra Turkiet i ett så kallat hedersmord för att hon ska ha haft manliga vänner, uppger den turkiska nyhetsbyrån Anatolia."

Här kan du läsa resten av artikeln och se en bild på "graven" som hennes kropp hittades i.

Jag blir så upprörd över hur de här människorna är funtade, som kan göra något så grymt.
Varför inte göra på samma sätt med de som utförde den grymma handlingen ?

Det låter som ett rättvist straff.
Jag mår riktigt illa när jag tänker på hur hon antagligen kände det och det är så hemskt.

Det är nog den värsta död man kan tänka sig och dessa kvinnor har definitivt inget mänskligt värde i dessa mäns ögon alls.

Nej, det är så illa det kan bli och att Mona Sahlin myntade det förhatliga ordet "hedersmord
" är bedrövligt.
Ett mycket grymt och kallblodigt planerat mord och dessutom utfört av flera män.
Det ska vara strängast möjliga straff på ett sådant mord.

Något så obarmhärtigt ska inte kallas för något annat än dess rätta namn och straffet ska vara ordentligt och kännbart.

Det här var nog inte bästa sättet att avsluta kvällen före sänggång.
Jag hoppas att ni alla får sova gott i natt.
Själv ska jag ta och göra ett försök nu.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook