DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 23 februari 2010

NÄR TIGRAR FÖRSVINNER.

DET FINNS BARA CA 3500 TIGRAR KVAR I LIVET NU,
OCH SÅ MIN FÖRSTÅS =)


99galleries.com | Forward this picture to your Friends

Tyvärr har det inte blivit mycket skrivet på ett tag men min gamla kisse var försvunnen sedan i fredags kväll och jag har ränt gatlopp och ropat och visslat på henne utan resultat =(

Hon hade smugit ut när jag hämtade snöskoveln på framsidan och när jag några sekunder senare stängde dörren var det med min "vetskap" om att hon låg och sov =( vilket hon tydligen inte gjorde i det ögonblicket.

Hon blev förstås förvirrad av att jag stängde dörren efter mig och lämnade henne utanför och gick sedan sin väg medan jag undrade hur länge till hon tänkte sova =(

Några timmar senare undrade jag varför hon sov så länge och gick runt och tittade efter på hennes vanliga sovplatser men hittade samtliga tomma =(

Nu blev jag riktigt orolig och började undra om hon var sjuk och dragit sig undan för att vara i fred och då blev letandet intensivare och nu plöjde jag igenom alla tänkbara ställen men kammade noll.

Då började jag förstå att hon kanske smitit ut medan dörren var öppen de ynka sekunderna det tog mig att ta skoveln och vända mig om och gå in de fyra steg bort till dörren, gå in och sedan stänga den =(

Hur som helst så är hon hemma igen och är frisk och välbehållen, så nu är jag och min tiger, Tigris glada och nöjda med livet igen.

Nu lägger jag in en kul historia som jag fick i går kväll av en kompis.
Den kanske kan vara något för er om ni är arbetslösa =)


"Man är aldrig för gammal att starta eget.

En gammal gumma kom gående med två svarta sopsäckar på släp, en i var hand.
Det var ett litet hål i en av säckarna och en hundralapp kom utfarande.
Detta observerades av en poliskonstapel, som hejdade gumman och visade henne
sedeln och hålet.

Tack snälla konstapeln, sa gumman. Hela säcken är full med hundralappar, Men
tro inte att jag stulit dem. Jag bor precis vid fotbollsplanen och karlarna
brukar kissa genom staketet in i min trädgård varje gång det är match.
Då står jag där på lur med en rejäl häcksax och säger:
'Hundra kronor, annars klipper jag av den'.

Det var ingen dum idé, skrattade konstapeln. Är det hundralappar i den andra
svarta säcken också?

Nej, det är ju inte alla som betalar... "

Ni får ha det så bra och sköta om er.

Kram Maritha.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Underbart att hon är hemma igen och välbehållen!

Kram Lorina

Unknown sa...

Hej Lorina =) Jaa, det var så skönt att få henne tillbaka hem igen och att veta att hon varit ute endast en natt och sedan blev upptäckta och fick vistas inne till vet. öppnade på måndagen, då jag fick tillbaka min gamla trogna skruttkisse =)

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook