DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 28 november 2010

HUVUDLOST...

I FORRGAR SAG JAG EN RIKTIGT STOR ODLA HAR PA VAR UTEPLATS.



Den var sa nara mig att jag kunde boja mig fram och kanna med fingrarna pa "huden" som var jattehard.

Jag blev sa forvanad over att den inte sprang sin vag utan bara flyttade sig lite grand.

Det var en konstig kansla att kunna fa ha den sa nara mig och fa en riktigt bra chans att se hur den sag ut pa nara hall.

Tyvarr hade morkret redan kommit, sa det fanns inte en chans att kunna fa den pa kort och dessutom hade jag kameran inne.

Jag var ute for att fylla pa vara vattenflaskor, da vattnet just atervant till "brottsplatsen".

Uselt det dar med att vattnet forsvinner och ar borta sa langa delar av dygnet.

Hur som helt, sa gick jag ut nasta dag pa uteplatsen for att hamta in klader fran kladstracket och da fann jag "min" odla, liggandes med krossat huvud pa golvet invid platsen som jag brukar sitta och dricka mitt kaffe pa.

Det kandes sa sorgligt.
Jag fragade Emmanuel om han visste vatt den var dod men han hade inte sett den alls och brukar inte vara pa uteplatsen utom nar han tvattar vara klader, sa det ar underligt.

Var uteplats ar latt for andra att komma in pa utan storre besvar och jag undrar om nagon gatt in har medans vi sov eller...

Ja, jag vet inte vad jag ska tro men en sak vet jag helt sakert och det ar att min man inte gjort odlan nagot illa.

Emmanuel alskar djur och skulle aldrig gora nagot djur illa, sa det kan inte ha varit han.

Trakigt var det i alla fall att se den ligga dar utan huvud och med myrorna mumsande pa den :(

Ska forsoka att lagga in en bild pa den om det gar. Blogger eller vart natverk, verkar ha svart att lagga in bilder och filmer har i Gambia.

Ha det gott.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook