DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 21 november 2010

LORDAGSKVALL I TIMMERKOJAN...

...ELLER STENKOJAN FAR MAN KALLA DET I STALLET :)

Ja, sa har det blivit helg igen och jag har akt pa en urinvagsinfektion.
Kul, kul!!!

Emmanuel har akt i vag till lakaren som han har kontakt med for att kolla om vi kan fa penicillin utskrivet.
Annars maste vi vanta tills pa mandag.

Eftersom att jag vet hur jag kanner det och ser hur det ser ut nar jag pinkar, sa vet jag att det ar en UVI, som det kallas inom sjukvarden.

Jag tror att det beror pa att vi maste tappa upp vatten pa flaskor for att lagra , sa att vi har nar de stanger av det (vilket ar for det mesta, tycker jag).

I stallet for att anvanda toapapper (som inte ar av nagon vidare kvalite har och som gar sonder, nar man anvander det), sa har jag lart av Monica, min kompis i Amsterdam, att ha vatten pa flaska och skolja av sig i rumpan med, i stallet.

Mycket mer hygeniskt, om man inte maste lagra vattnet pa flaskor forstas :(

 
Posted by Picasa


Vi far se vad hon sager, lakaren, for det ar en hon och Emmanuel har berattat att jag har MS och oftast kanner till sjalv, nar jag far en UVI, sa vi far se hur det gar, om hon maste traffa mig och ta nagot prov forst.

I Sverige vet de att jag sjalv kanner nar det ar pa gang och de brukar skriva ut sa att jag kan paborja pa en gang.

Har man MS , sa ar oftast ett av problemen som sjukdomen ger en, problem med urinvagsinfektioner och stopp nar man ska pinka eller tvart om sa att man far springa jamt och standig och leta "nodingangar" i stallet for som andra brukar gora och leta nodutgangar :/

Hur som helst, sa har solen lyst aven i dag och jag har till och med lyckats med att lagga in en bild pa vart "kok", samt videofilmen med vara sma minimyror, till tidigare inlagg pa bloggen.

Nu far ni ha en fortsatt skon lordagskvall i timmerkoj... eller var ni nu ar :)

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook