DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 21 november 2010

SONDAGAR VAR DEN...

...VARSTA DAGEN PA HELA VECKAN, NAR JAG VAR BARN OCH DEN KANSLAN FORTSATTER ATT HANGA KVAR AVEN OM STYRKAN AVTAR.

Markligt hur man kan paverkas av sadana saker som fanns nar jag var barn.

Alla affarer var alltid stangda pa sondagar och det fanns i stort sett inget man kunde gora, for alla hade det ganska lika i alla familjer.

Man satt ofta hemma och det var i bland "frammande", som vanner och slakt kallades pa den tiden.

Kunde man , sa gick man ut men det var ofta ganska trist stamning sa det blev inte mycket lekande och kul nar det var sandag.

Dessutom gick vi i skolan pa lordagar. Jag tror att det var forst nagon gang i mellanstadiet som det blev 5 dagars vecka for skolbarn och arbetare.

Hade man sparat sin veckopeng kunde man eventuellt, ga pa bio, mattineforestallningarna. Det var tva stycken efter varandra pa eftermiddagen, 1 och 3 forestallningen.

Fast da skulle man ha sparat sin veckopeng, sa att man hade rad med det och det hade man inte alltid.

Nu kan man ga och bada om man har lust och det far jag ofta lust med :) och da ar det harligt att bo sa nara havet.
Posted by Picasa


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook