DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 4 november 2010

VILKEN GRODA...

...I GAMBIAS AVLOPPSNAT.

Joo, det ar alldeles sant och inte nagon skrona.
Jag stod pa toaletten och tvattade i handfatet, nar det borjade smaskvalpa i toaletten.

Locket var nerfallt och jag hade inte suttit pa toan de senaste timmarna, sa jag trodde att det var vattnet, som varit avstangt, nu var pa vag tillbaka igen.

Det brukar skvalpa och skvimpa i toan efter att de satt pa vattnet igen, sa jag tankte inte sarskilt mycket pa det.

Efter att ha skvalpat en stund, brukar det lugna ner sig men det gjorde det inte och till slut gick jag fram till toan och lyfte upp locket och fick se en stor groda, som precis tog ett skutt, for att komma sig upp ur badet.

Det blev en karusell innan jag fick upp den stackarn och lyckades fa in den i en bunke, som vi hade dar inne.
Jag ar fortfarande forundrad over att den lyckades med kosnststycket att hamna i var toa???

Den blev utburen till vart lilla hal som vi har i vaggen, pa uteplatsen och som leder ut till friheten och sandrabatten, pa utsidan av huset.

Sa, slutet blev gott och jag kysste den inte ens. Tank om det var en prins?? Fast jag har ju redan en, sa den har fick hoppa i vag, till nagon annans stora fortjusning.

Ha det sa gott.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook