DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 20 april 2011

Jag acceptera inte att man gor sa har men detta betyder...

... inte att jag ar rasist.
Jag anser bara att ingen religion , har ratt att gora pa det har sattet mot andra religioner.

Om du ar intresserad av artikeln som jag lagt in har men som ar pa engelska, sa gar det att googla pa "  Google translate "  = oversattning, och kopiera artikeln och dar fa den oversatt till svenska.

Nigeria, som min man ocksa kommer i fran, har just nu val av ny president och for att visa sitt missnoje med vad folk helst ville ha som president, har islamska studenter valt att branna ner kyrkor och aven hem dar kristna ber i och deras hem.

Hur ruttet far man upptrada??
Jag ar sa trott pa alla dessa fanatiker inom religionen, som beter sig sa illa mot andra religioner. 

Det har ar inte heller forsta gangen, som "  islamister"   attackerar kristna och lar heller inte bli den sista, dessvarre.

Det har ar ett stort problem, som brer ut sig mer och mer, over hela varlden i dag.

Det finns manga mycket trevliga muslimer , som jag ar van med men sa finns det en stor grupp av manniskor med islamsk fanatisk uppfattning och som anser att islam ar den enda sanna religionen och att alla andra ar av ondo.

Man brukar saga att islam arr en fredens religion ???
Jag har lyssnat pa flera dokumentarer med imamer som foresprakar exakt det motsatta till fredlig samvaro med icke likasinnade av samma tro och dar man tom har bemadat sig med att saga vad man skulle kunna gora, for att gora illa andra,som inte har samma syn som de sjalva har.


Vagar nagon pasta att jag skulle vara rasist, som protesterar mot detta satt att bete sig. 
De kallar det for Jihad, nar de angriper kristna.

De hyllar Hitler som en hjalte, for att han forsokte att utrota judarna under andra varldskriget och de understodde honom ocksa med ekonomiska medel, for att hjalpa till med det.


De ar inte en liten grupp manniskor, utan en enormt stor grupp av islamister, som har ett mycket tydligt budskap till oss i vastvarlden och det budskapet gar inte att ta miste pa.


Den har biten ar tagen fran en kristen nyhetssida och beskriver problemen som det har faktiskt ar.


" Nigeria: post-election rioting continues  19/04/2011

As post-election violence continues in Nigeria’s northern states following the victory of President Goodluck Jonathan, Christian Solidarity Worldwide (CSW) has received information of attacks on suburbs in the Gombe State Capital and in the Kafanchan area of Kaduna State, and of continuing tension in Bauchi State.
Nigeria’s presidential elections, which took place on Saturday, are being hailed by international observers as the fairest poll in decades. However, supporters of his opponent, Muhammadu Buhari of the Congress for Progressive Change (CPC), have accused the ruling People’s Democratic Party (PDP) of vote rigging and have taken to streets since Saturday evening in what many on the ground feel are orchestrated protests. There has been fighting, burning and rioting in several states, including Gombe, Kaduna and Bauchi.
Attacks are reportedly underway in several suburbs in the Gombe State capital. Yesterday, rioters torched churches, homes and businesses, while security forces struggled to maintain order. At the forefront of the violence were the Almajeris, Islamic students who study at mosques and who are under-age, which deterred the authorities from taking more robust action against the mobs. A local clergyman described the violence as “very well planned,” adding, “It’s breaking out in different parts of the city at the same time. The police are trying to contain it but it is so sporadic. We keep praying. The Lord will carry us safely through this.” "

Las hela artiklen HAR. 

Jag sak forsoka att lagga in fler artiklar som ar tagna fran olika delar av varlden och som belyser det enormt stora problem, som detta faktiskt ar och som inte har ett enda dugg med rasism att gora.

Jag vet att jag citerat det har, som jag nu skriver,  forut men det tals att upprepas, "   Alla muslimer ar INTE terrorister men ALLA terrorister, ar muslimer (eller som jag kallar de, islamister) ".



Ha en fortsatt trevlig kvall.


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook