DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 9 maj 2011

5-arig pojke pakord av lastbil i bostadsomradet...

... och dog av skadorna han fick.

Hur kan det har handa, inom ett bostadsomrade ???
Dar borde alla barn kunna kanna sig sakra men sa ar det inte, tyvarr.

Polisen ska nu utreda den tragiska handelsen.
Jag forstar allvarligt talat inte, hur det over huvud taget kunde handa.

Jag tycker enormt synd om foraldrarna till den har lilla pojken, som borde haft hela sitt langa liv framfor sig men som miste det alldeles for tidigt.
 

"Femåring på cykel påkörd av lastbil

Den femåriga pojken var ute och cyklade i bostadsområdet i Falköping.
Plötsligt kom en lastbil och körde på pojken. Han avled av skadorna.
- Nu kommer det att ske en ordentlig utredning, säger Ulf Edberg vid polisen i Västra Götaland.
Den tragiska olyckan inträffade vid 13-tiden på måndagen. Den femåriga pojken var ute och cyklade, inte långt från sitt hem i bostadsområdet i Falköping, då lastbilen kom."

Nar det hander sa har tragiska handelser, sa blir man som foralder, fortvivlad och det ar med all sakerhet den lilla pojkens foraldrar nu.

Las hela artikeln i dagens Expressen, HAR.

 Hur trostar man nagon som mist det dyrbaraste man har och som ar eorsattligt.

Jag hoppas att chaufforen till lastbilen har en mycket bra forklaring till hur det kunde ske.

Var mycket radda om era barn, for man vet aldrig nar olyckan ar framme.

Dar jag bodde innan jag flyttade hit till Gambia, fanns det en aldre arabisk man, som hangde som en blodigel efter en liten svart pojke och som jag kande mycket otrevliga "vibbar" i fran.

Har man en gang blivit utsatt for incest  och pedofiler, far man en valdigt stark "antenn" m som gor en extra kanslig nar man ser hur en vuxen upptrader mot ett barn och i det har fallet var det ingen lite kansla som jag fick OCH detta var i borjan av mitt boende i omradet och jag hade vid det laget inte bildat mig nagon som helst uppfattning om det jag kallar for islamistiska araber, sa dar i lag inte problemet.

Pojken var inte mer an ca 4-5 ar gammal och var mycket besvarad av att mannen forfoljde honom overallt runt om pa var innergard dar han cyklade runt pa sin trehjuling.

Vid ett tillfalle smet han snabbt in i en port, som nagon oppnat for att ga in i huset och vagrade komma ut.

Vid ett annat ramlade pojken och mannen rusade fram for att hjalpa pojken upp, som forsokte att skruva sig loss ur mannens grepp.

Jag gick da ut pa min uteplats , dar pojken ramlat och fragade manne och pojken om de verkligen kande varandra och da gick mannen snabbt dar i fran och efter det brukade jag ga ut da jag sag honom hanga efter pojken och han sag mycket besvarad ut (mannen alltsa).


Jag hoppas att han lamnade pojken i fred men sag aldrig till pojkens foralder/foraldrar men hoppas att pojken kunde tala med de om vad som pagick.

Det later sakert dumt i mangas oron men det gar inte att forklara den extra kanslighet man utveckalr efter att sjalv ha varit utsatt men den finns dar som en skyddsmekanism.

Jag hoppas ocksa att mannen insag vad jag forsokte att fa honom att forsta men det tog inte manga dagar, innan han upphorde att komma till var baksidas lekplats och det ar jag glad for.

Ha det sa gott.

Kram Maritha. 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook