DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 9 maj 2011

Barn och sma flickor...

... blir sexslavar till rika araber.

 Mycket sorgligt men ocksa mycket sant, tyvarr.

Artikeln i sin helhet, kan ni lasa i dagens Svenska Dagblad, HAR. 

"   Småflickor blir saudiska sexslavar

Flickor på mellan fem och tolv år säljs till rika män i Saudiarabien och hålls som sexslavar, enligt dokument som Wikileaks publicerat och som norska tidningarna Aftenposten och Bergens Tidende fått tillgång till.
När flickorna blir könsmogna kastas de ut i prostitution.
- Jag är inte överraskad, säger Sanna Johnson, svenska Rädda Barnens regionchef i Mellanöstern, till Aftenposten.
Flickorna exporteras i tusental från länder som Mauretanien och Jemen."

Jag blir acklad av detta som jag laste men har vetat att det forekommer allmant i dessa arablander och det ar sa sjukt.

Skulle vi vilja att detta hander i vart land med.
Nej, absolut inte men de ska inte behova handa nagonstans.

Kram Maritha. 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook