DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 23 maj 2011

Mannen avled efter skadorna han fick...

...nar han sod i kon for att kopa sig en hamburgare, pa MAX.

Vad ar det for fel med manniskor i dag?
Hur kan man bara gora sa har mot nagon for att man blir oense i en ko?

Var har det sunda fornuftet tagit vagen hos manniskor.
Det var tydligen flera inblandade i braket med och det gor mig arg.


Feghet, ar nog ett av de varsta saker jag vet.
Att ge sig pa en , nar man ar flera, ar sa smaklost att jag inte hittar andra ord for det.


I dag har dessutom ungdommar fatt en felaktig uppfattning om vad ordet  " RESPEKT "  star for och tror att det ar, nar folk ar radda for en??????
Respekt ar nagot man fortjanar, da man gjort nagot beromvart och har absolut inte med radsla for nagon att gora.


Dar undrar jag ocksa vart skolundervisningen har tagit vagen ?
Kanske vore det battre allt lara skolans barn och ungdom, vad vara svenska ord betyder, i stallet for att gora bojningar av ord som ar rasistiska.


Nagot att fundera over, for de som lar ut och de som forser skolorna med material.


"  Man dog efter misshandel

En ung man avled efter att ha misshandlats i kön till en hamburgerrestaurang i Kungsträdgården i Stockholm. Misshandeln ägde rum tidigt på söndagsmorgonen och mannen avled i dag på eftermiddagen.
Den unge mannen fick så svåra huvudskador i samband med misshandeln att hans liv inte gick att rädda. "

Las hela den tragiska artikeln i dagens Svenska Dagblad, HAR.

Var kan man ga numer, utan att behova livvakter runt och med sig.
Ar det sa har vi ska ha det i vart land eller finns det nagon/nagra som har funderingar over, hur allvarligt problet med allt det har som hander omkring oss och vad som behovs for att forandra den usla attityden som folk har lagt sig till med ?

Sjalv gick jag ut och pa " foraldrarvandringar " pa helgnatter, for att fa ungdommar att kanna sig tryggare och undvika att hamna i trubbel.
Det ar en mycket bra metod och gor att manga avhaller sig fran att gora dumheter.

Det galler aven nar det ar foraldrar med barn som skoter sig, att de ocksa ska ansluta sig till dessa foraldrar, da det finns alltfor manga ungdommar, som har foraldrar som inte bryr sig och det kommer sa smaningom aven att drabba deras barn, som skoter sig med.
Jag anser att alla barn, ar allas ansvar oavsett man ar foralder eller ej, da det ar dessa unga, som en dag ska ta over efter oss andra och da bor vi alla forsoka att gora vad vi kan, for allas var skull.

Onskar er alla en trevlig kvall.

Kram Maritha.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook