DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 9 maj 2011

Syrien och varfor inte FN vill ingripa, trots det hemska som hander dar nu.

Anledningen kan ni lasa mer om nar ni gar till huvudartikeln som stod i dagens Svenska Dagblad, HAR.

Sa manga manniskor har fatt satta livet till pa grund av att de har velat fa en forandring men den verkar troligtvis inte vara till det battre for folket i Syrien.

Det " Muslimska Brodrarskapet " ar knappast nagot som gynnar syrsika befolkningen och de star for de hardfora islamistiska fundamentala sorgliga elandet, som jag hoppas att ni tar och laser pa, sa att ni vet var de star i den arabiska varlden och som aven star bakom mycket av dess information som gar ut till imamaer over varlden.

De har enorma summor med pengar att forfoga over och vill mycket garna ta over varlden i sin helhet och gora till islamsk.
Sa las garna pa och se vad det handlar om, som jag forsoker att formedla till er alla.


Trupper lojala med regimen har slagit ner hårt mot demonstranter på flera platser i Syrien. Men trots övervåldet har världssamfundet inga planer på att ingripa på samma sätt som i Libyen.
Den syriska militärmaktens försök att behålla kontrollen över landet har varit skoningslöst. I flera fall har stridsvagnar, artilleri och andra tunga vapen använts i tätbefolkade områden med många civila dödsfall som resultat.
I helgen trängde militären in i förorter till Damaskus. Enligt människorättsgrupper har 600 människor dödats sedan oroligheterna började och i helgen ska både kvinnor och barn ha mist livet.

– Mycket handlar om rädslan som gått igen de senaste åren, rädslan för islamistiska partier och deras framtida position. Det är som i Egypten, men i Syrien finns ännu en faktor: Gruppen som haft makten är en liten minoritet som förtryckt majoriteten. Därför kan man tänka sig att Muslimska brödraskapet skulle kunna få ett ännu snabbare och bredare stöd  "

Vi har alla all anledning i varlden att oppna ogonen och sluta tjafsa om rasism, for det ar inte alls vad det handlar om.

I det forna Sovjet, har islamister trangt sig in och anvander sig mycket garna av "beheading " som de kallar det for nar de skar halsen av folk som de inte tycker, passar in i deras monster av det de kallar religion och da ar det oftast kristna som far satta livet till.

Jag har sjalv sett en fruktansvard video fran Youtube, dar man KARVAR av huvudet pa en levande man , och man ropar samtidigt, "Allah Akbar " medans mannen skriker av smarta. 

Jag kraktes nastan nar jag tittade pa den videon men samtidigt anser jag att jag knappast kan overtyga nagon om vad som sker, utan att sjalv ha sett bevis pa det de gor, tyvarr. 

Det kommer en lank till en sida fran en annan bloggare, som lever i USA dar de har fatt sa manga arabiska invandrare och som kraver absolut allt de kan fa av dess land och man har tom lyckats att fa igenom dessa fordomda sharialagar i en stat och det ar helt oerhort illa.

Aven i England har man drivit igenom Sharialagar pa flera stallen men aven dar far man inte avratta folk med hals "halshuggning " som i det har fallet mer handlar om att man anvander en kniv och skar av halsen pa folk.

Stjal du sa mycket som en bit brod pa grund av hunger, sa skar man av den personen hopgerhanden, for att straffahonom.henne.

Sidan som jag tycker ni ska besoka heter " Infidels are cool " och den andra heter " Bare naked islam ".

Bagge sidorna har sett sa mycket elande som dessa araber staller till med och dar kan ni ocksa bevittna dessa videofilmer, som ar de jag bland annat har sett pa (dock inte fler an en, dar man karvade halsen av den stackars mannen).

Lankarna till dessa bloggar kommer har,  http://barenakedislam.wordpress.com/  
http://infidelsarecool.com/

Las och begrunda, bada bloggarna har all anlening i varlden till att vara kritiska till det som hander i omvarlden och har mycket stor erfarenhet av det de skriver om, ledsamt nog.

Annars gar det ocksa bra att folja pressen som aven skriver mycket om vad som sker omkring oss och som sa manga forsoker att bortforklara med att det skulle vara av rasistiska skal som jag eller dessa andra som ar manga fler and de tva lankar jag nu lagt in i det har inlagget.


Jag sager fortfarande, att jag har vanner som ar araber och muslimer och som det absolut inte ar nagot som helst fel pa och som skoter sig bra men dessa andra, extrema islamistiska araber, ar manga ganger fler an de trevliga araber och svarta muslimer som jag ar van med och aven de tycker mycket illa om det som sker i arabvarlden och hur dessa araber sprider sig som agnar for vinden ut over alla delar av varlden nu.


Ha , trots detta en trevlig mandagskvall.


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook