DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 5 maj 2011

VALDTAKTEN I GREKLAND OCH EN TILL I SVERIGE.

 Forst om valdtakten i Grekland men ocksa om en som begatts har i Sverige med, usch.

I dag skulle "  Anna "   och hennes ombud innfinna sig vid rattegangen pa Samos, Grekland men de uteblev fran den.

De grekiska myndigheterna, som lovat att gora en utredning av fallet, har lagt pa locket och sager ingenting.

I stallet skulle rattegangen i dag ha handlat om att "   Anna"  fortalat den grekiske mannen.

Hennes anmalan om valdtakten lades tyvarr ner och blev i stallet den har rattegangen, som ar mycket illa och "  Anna"    mar mycket daligt enlig hennes ombud, Gunilla von Wachenfeldt.

Vad som nu kommer att handa, vet man inte men ombudet vantar pa att grekiska ratten skall skicka dokument hit.

Hon anser ocksa att det inte hade gynnat "  Anna"   om hon som ombud kommit till rattegangen, utna att det skulle kunnat ha uppfattas som ett medgivande att "  Anna"   skulle kunnat vara skyldig, sa vi far se vad som hander.


Svenska Dagbladet har gjort flera forsok att fa svar pa fragor rorande hela arendet, bade hos Grekiska ambassaden i Stockholm och aven fran justitiedepartementet och turistdepartementet i Grekland men inte fatt nagra svar.

Att det over huvud taget kan fa ga till sa har, ar harresande och att man i Grekland har an mycket sorglig sy pa skandinaviska kvinnor men dessutom en felaktig installning till att kvinnorna endast ar ute efter att fa ersattning, fran dessa man men sa gar det inte alls till. 

"Anna nobbar grekisk rättegång

Idag klockan 9 skulle svenska Anna som anmält våldtäkt men nu själv står åtalad för förtal infinna sig i tingsrätten på Samos. Men vare sig hon eller hennes ombud är på plats. Grekiska myndigheter som lovat att utreda fallet har lagt locket på.
Klockan 9 grekisk tid var Anna kallad till Samos tingsrätt. Där står hon åtalad för falsk tillvitelse och förtal av den man som hon själv menar våldtog henne under en semesterresa för två år sedan. Men vare sig hon eller hennes ombud Gunilla von Wachenfeldt infann sig. "



Falu tingsratt formedlade delgivningen.

Las hela den intressanta artikeln i dagens Svenska Dagblad, 
HAR.

Jennifer, en 15-arig flicka som blev utsatt for en gruppvaldtakt, av 6 killar, sommaren, ar 2008.
For dja....t, rent ut sagt.

Jag har ingenting till overs for dessa vidriga brott och den ar en skam att ett gang med grabbar kan utsatta en flicka for sadan har vidriga saker och jag tycker synd om deras anhoriga, om de har gjort sitt basta for att fostra sina grabbar och det anda gar sa har snett.

Tyvarr, ar inte alla foraldrar lika intresserade av vad deras ungar gor och da ar forklaringen storre men om det vet jag inget i det har fallet men jag skulle bli fruktansvart upprord om min egen son hade gjort sig skyldigt till nagot sa fruktansvart.

En av de som deltog, en 19-aring, har blivit falld av ratten till sluten ungdomsvard ???

Jag har redan min uppfattning klar vad galler den "  varden"   
och kan inte saga att jag tycker att det ar den plats, som jag skulle vilja se den killen pa.

Mardrommen slutade inte for Jennifer da hon inte blev trodd och utredningen lades ned under varen, 2009.


For Jennifer som redan hade upplevt, det ingen ungflicka nagonsin ska behova uppleva, blev tyngden sa stor att hon till slut slangde sig framfor ett tag och gjorde slut pa sitt lidande men hennes foraldrar bar fortfarande pa de tva bordorna som blev foljden av dessa 6 grabbars vidriga tilltag.


Nagot jag anser att de skall bara med sig i resten av sina liv, da deras handlande gjorde att flickan inte orkade leva med deras handlande och samhallets svek mot henne.


Jag blir sa forb....d av att lasa om det har och om hur klantigat myndigheter kan bete sig mot en flicka i en sadan har hemsk situation och jag hoppas att aven de har med sig det hela i resten av sina liv med for att det skulle behova sluta sa tragiskt som det gjorde.


19-åring dömd för våldtäkt på Jennifer

UPPSALA. Jennifer, 15, våldtogs på en gräsmatta av flera främmande män.
Innan rättegången kastade hon sig framför ett tåg.
I rätten vittnade hon mot en misstänkt 19-åring via ett videoinspelat förhör.
På torsdagen dömdes han för våldtäkt till fem månaders sluten ungdomsvård av Uppsala tingsrätt.
Både Jennifers vänner och hennes mamma har vittnat i rättegången. Men ett av åklagarens starkaste kort var ett timslångt videoinspelat förhör med Jennifer.
Tingsrätten skriver i sin dom att hon i förhören som hållits med henne är "mycket trovärdig i sina berättelser. "
Jag tycker att ni ska ta er tid att lasa hela den tragiska historien  i artikeln, i dagens Expressen, HAR.

Till alla foraldrar vill jag bara saga, ta reda pa vad era barn och ungdomar gor nar ni inte ser de, hall kontakt med deras vanners foraldrar och gor sma kontroller, dar ni har mojlighet om ni vet vart de befinner sig.

Jag  forsokte alltid att  gora allt som stod i min makt, for att kolla upp vart de befann sig och vad de hade for sig och det lonar sig att forega med gott exempel, aven om det inte alltid ger resultat men som foralder ar det mycket viktigt att saga till sina ungdomar, att man allskar de men att man kanske inte alltid alskar det de gor och dar i ligger en myckket stor skillnad.

Att ocksa lara de fran det de ar sma, vad som ar ratt och vad som ar fel och att gora som man sager, for barn gor inte som vuxna sager, de gor som vuxna gor, tyvarr. 

Ha en fortsatt trevlig torsdag.

Kram Maritha. 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook