DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 27 maj 2011

VARGVALPAR FLYTTAS FOR ATT SA SMANINGOM ...

... kunna bli en del av den vilda vargstammen.

Man har pa forsok att testat att lagga till vargvalpar fran svenska djurparker, i den vilda stammens bon och hoppas att varghonorna ska acceptera de frammande vargvalparna.

Det hoppas jag ocksa att det ska ga bra, da vi behover fler vargar i var vilda stam och hittils har det ju blivit kontrollerat att de inte pa nagot satt ar usatta for inavel och da ar det jattebra att fortsatta att halla den svenska stammen ren fran inavel.

Vi far hoppas att varghonorna inte har nagot emot dessa frammande vargvalpar.

"Flytt av vargvalpar testas

De svenska djurparkerna har börjat genomföra förflyttning av vargvalpar mellan olika lyor för att testa om djurparksvalpar kan sättas ut bland de vilda vargarna nästa år."

I dagens Svenska Dagbladet kan du lasa resten av artikeln, HAR.

Nu haller jag min tumme for att det ska bli godkant av vargmamman med de nya valparna i sin kull. 

Sa nu far vi  vanta och se hur det kommer att ga med vargungarna. 

Ha en trevlig fortsattning pa fredagskvallen och skot om  er.
Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook