DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 13 juni 2011

MERA SORGLIGA UPPTAKTER ANGAENDE OVERGREPPEN...

... pa Patrik Sjoberg.

Han pratade med sin klubb redan ar 2007 men fick inget som helst stod alls.
Det gor mig sa arg att hora, hur lite man lyssnar pa barn och ungdommar, nar de verkligen vagar oppna sig.-

"Öis har vetat
sedan 80-talet"

Öis friidrott fick larm om tränaren Viljo Nousiainens sexuella övergrepp redan 2007.
Men när det blev känt att Patrik Sjöberg utsatts, förnekade friidrottsklubben att man tidigare känt till något.
– De har fått indikationer från killar som försökt prata om det här redan på 80-talet, säger Patrik Sjöberg.

2007 kom en förälder till Per Crona, tränare i Örgryte idrottssällskap, Öis, och berättade att hans son blivit utsatt för övergrepp av nu avlidna tränaren Viljo Nousiainen.


Det gor mig sa forbannad att hora hur vuxna utnyttjar dessa barn och ungdommar och att ingen tar dessa barn pa allvar.

Las hela artikeln i dagens Aftonbladet,  HAR.

Vad ar det for allvarligt fel pa vuxenvarlden, som inte forstar hur illa sadana har handelser skadar manniskor, for resten av deras liv. 
Jag vet av egen erfarenhet hur det ar och vet ocksa hur lite vuxna egentligen bryr sig och hur de kan latsas att de inte har  " hort  " eller fattat, for att det ar jobbigt att ta till sig.

Hur ar det da inte for den som blir utsatt for overgreppen ???

Jag vet hur det kanns och det tog mig manga, manga ar, innan jag kunde beratta om det for mina anhoriga och det ar mycket tungt att bara pa en sadan hemsk sak.

I mitt fall var det min egen, " riktiga " far som utsatte mig och han utsatte manga fler an mig for samma sak.

Min mamma var da redan skild  och jag hade fatt en helt fantastisk ny pappa, som ar den allra basta man kan ha och det ar jag mycket lycklig for.



Till er som laser det har, vill jag bara saga, lyssna till vad era narn sager till er och se om ni hittar tecken i era barns uppforanden , som visar att de forandrats och mar daligt pa nagot satt.






Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook