DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 23 juli 2011

DET HÄR ÄR BARA SÅ, FRUKTANSVÄRT.

Jag är helt förundrad över hur man kan göra något så hemskt mot dessa ungdommar?

Över 80 döda i en massaker utan like.
Kallblodigt och mycket ruggigt.

Polisen har nu gripit en 32-årig norrman, Anders Behring, för dåden.
De tror att han ligger bakom, både bomben inne i Oslo och massakern på ön, där ungdommarna befann sig.

Mannen har kopplingar till en högerextremistisk grupp i Norge och som  det alltid bruka gå när det är extremister, så gick det tyvärr så här illa.
Jag söjer med dessa ungdomars föräldrar och kan inte riktigt begripa hur en norrman kan begå ett så fruktansvärt osmakligt brott.

Min första tanke var ju faktiskt att det var islamister, som utfört bombdådet men så visade det sig, att det troligen inte var på det sättet, konstigt nog.

Visst finns det galna människor överallt i världen men att någon från våra egna nordbor, skulle kunna göra något så otroligt tragisk, som den här mannen antagligen har gjort.

Finns det någon ände, när sådana här saker händer, undrar jag i mitt stilla sinne och vad hade de här ungdommarna gjort för att förtjäna de här fruktansvärda ???
 

"Följ händelserna i Norge minut för minut



Minst 80 ungdomar blev offer för gårdagens massaker på Utøya i Norge, enligt polisen. Den 32-årige norrmannen Anders Behring Breivik har gripits, och enligt uppgifter har han kopplingar till en högerextrem rörelse. SvD.se:s Maggie Strömberg rapporterar direkt om händelseutvecklingen .  "

Polisen söker efter fler gärningsmän, då de hört skott i från flera håll på ön och det antagligen finns fler inblandade i det hela.

Vi får hoppas att man finner de med, vilka de nu är.

Ni kan läsa hela artikeln i dagens Svenska Dagbladet, HÄR,
och där kan ni också se videoinslagen som direktsänds där.


Ha en skön lördag.


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook