DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 7 juli 2011

LITE MER OM DEN SENASTE VÅRDSKANDALEN.









Det verkar som om några har fått det hela, eller kanske jag, om bakfoten eftersom att det var många fler som arbetade på det här gruppboendet och ändå fanns det ingen som protesterade mot dessa undersköterskor uppförande, som var riktigt skamligt och helt klart skulle ha resulterat i ett solklart avsked från sina tjänster.

Att dessutom andra som arbetat ihop med dessa två inte haft kurage nog att säga i från eller göra en Lex-anmälan är lika märkligt det med.
Enligt det jag läste om i går, så var det en vikarie, som efter att vikariatet upphört, gjorde en anmälan.

Så hur kan någon av de ansvariga kunna  förvänta sig att övrig personal, ska våga sig på att öppna munnen om liknande händelser inträffar igen och det är jag säker på att det kommer att ske, begriper inte jag med mitt sunda förnuft.

Människor som gått över gränsen brukar inte kunna hålla tillbaka det otrevliga som de smakat på och att tro att de två undersköterskorna nu är bättre övervakade, är bara rent absurt.

Så vitt jag förstår, så är det samma personal som innan och gjorde de inget då, så lär de förmodligen inte göra något nu heller. 

Att dessa två uskor, har mage att återvända till samma arbetsplats, är även det ett märkligt sätt att bearbeta det man gjort ???


Hade jag gjort något sådant som dessa kvinnor, så skulle jag nog gå och gräva ner mig någonstans och det säger en hel del om deras sätt att uppfatta sitt eget urusla beteende.
Nej, inte särskilt troligt att de kommer att avhålla sig i från att göra dessa svaga stackars gamla illa igen.


Även om det kommer att ske i skymundan. 
Sorgligt att mynigheterna tog så lätt på det som hänt men så ser det tyvärr ut i vårt samhälle i dag.

"Anna Bäsén: De flesta övergreppen på äldreboenden sker i tysthet

Våld mot äldre är mycket vanligare än vi tror.
Det menar Expressens medicinreporter Anna Bäsén - som är glad över att de misstänkta övergreppen på ett äldreboende i Norrköping blir kända.
- Det var fantastiskt bra av de anställda att ha kurage nog att säga i från, säger hon. "




?

Jag vet inte om hon menar den stackars vikarien, som väntade till ansällningsperioden var slut innan det blev en anmälan av händelserna.

Läs hela artikeln i dagens Expressen, HÄR.

De övriga fasta personalen ger jag heller inte mycket för, som inte tordats säga i från på skarpen, till skydd för de svaga och gamla, som fick äta upp sina protester =(

Det här är endast början på förfallet i vårt samhälle och det är inte sista gången vi läser om liknande händelser i pressen.
Skit går igen, som det brukar sägas i det gamla ordstävet.


Ha en bra fortsättning på den här torsdagen.


Kram Maritha.
 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook