DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 31 juli 2011

SNUSETS FRAMTID I ÖVRIGA EULÄNDER.

Den frågan är ännu inte avgjord enligt handelsminister Ewa Björling.

Det är märkligt att EU inte har bättre reda på sig när det gääller snus och vad det egentligen är.
Inte värre än cigaretter, tvärtom enligt min mening då jag själv snusat sedan 18-års åldern.

Cigaretter förstör även andras hälsa, då röken är väldigt skadlig.
Medan snuset, i den mån det förstör, endast förstör den som snusar.

I mitt fall har snuset förmodligen gjort att jag sluppit hål i tänderna, som jag tror att jag annars  skulle ha haft.

Även tandläkare som jag pratat  med har svårt att säga emot det faktumet, så därför tycker jag inte att Eu borde ha något emot snuset, så länge man godkänner cigarettförsäljning i hela EU och dessutom har lämnat bidrag till Grekland för deras tobaksodling, då de anser att grekland behöver tobaksodlingarna för sin försörjning ???

Där kan man verkligen snacka om dubbelmoral.


"Snusets framtid ännu inte avgjord

Att köpa snus i Italien borde vara helt okej, tycker handelsminister Ewa Björling (M). Men få EU-länder håller med, visar en enkätundersökning som EU-kommissionen har gjort i samband med att direktivet för tobaksprodukter ses över. En majoritet av länderna som svarade på enkäten tyckte tvärtom att ett totalförbud för muntobak borde införas i EU.  "

Vi får hoppas att de blir bättre pålästa i framtiden, så att det går att köpa snus i alla EU länder och det kanske till och med gör att alla i EU blir mindre sjuka också och det kan man väl ändå inte ha  något emot eller...

Läs resten av artiklen i dagens Svenska Dagbladet,  HÄR.

Ha en skön söndag allesammans.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook