DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 30 juli 2011

SOS ALARMERING OCH SJUKSKÖTAREN SOM NU BLIR...

... åtalad for grovt vållande till annans död.

Personalen på SOS Alarmering är skakad efter förundersökningen men alla kommer fram till samma sak, att ambulans borde ha skickats till Emil.
Skam vore det annars, tycker jag.


Han skulle självklart ha fått en ambulans och hade trolen också fått leva i dag om den här sjukskötaren had gjort sitt jobb, som han skulle.
Han lyckades en än gång se till att det blev fel, efter att redan ha fått tre tidigare klagomål på sig.


Jag förstår mig inte på hur de som anställt honom har resonerat??
Eller att han fått fortsätta trots tidigare misstag eller var det möjligen makten som berusade mannen. 

Det fanns trots allt regler att tillgå.
Jag har stött på människor i mitt arbete , som inte bryr sig om vad reglerna säger och det gör mig alltid lika förb...d.

De är till för att följas och här har det brustit rejält, både hos sjukskötaren men också bland de som lät honom stanna kvar på sitt arbete trots de tre tidigare klagomålen han  fått. 

Hade de låtit honom sluta i tid, så hade detta aldrig kunnat hända.
Så även SOS Alarmerings beslutsfattare, tycker jag, är delvis medskyldiga till att detta kunde hända.


"SOS skakat inför åtalet mot anställd

Sköterskan på SOS Alarm trodde att Emil Linnell hade en panik­ångestattack. Men det var en sprucken mjälte, som sedan orsakade hans död. Alla anställda som förhörts tycker att ambulans borde ha skickats. ”Förundersökningen skakar om oss och skapar oro”, säger Sverker Petersson på SOS Alarm.  "

"En gång, ingen gång, två gånger, en vana "

Tyvärr!!!!

Läs hela artikeln från dagens Svenska Dagbladet, HÄR.

Ha en skön lördag.

Kram Maritha. 



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook