DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 10 september 2011

NEJ TILL EN PALESTINSK STAT.

Jag håller nog med Jab Björklund och Birgitta Ohlsson i, att vi inte borde erkänna Palestina som en egen stat, förr än alla iblandade har kommit överens om att sluta fred.


Annars kommer det aldrig att fungera och det ingen tvekan om var Hamas står i det här fallet heller och de vill förinta Israel helt och hållet och drar sig inte för någon eller något.

Att Hamas och Hizbolla har "kommit till hjälp" för palestinierna, har vad jag har förstått, bottnat i att dessa araber sedan mycket lång tid tillbaka i historien alltid har velat utplåna Israel och alla judar.

Det är en drift hos dessa araber och den lär de inte kunna dämpa ner, utan det måste ske på något annat vis och att palestinierna själva måste börja att ta itu med fredsprocessen tillsammans med Israel.
Det är det enda sättet att möjligen få till stånd en fred.


Fram tills dess så säger jag också, nej till en Palestinsk stat.
 

"Jan Björklund och Birgitta Ohlsson: Därför bör EU inte erkänna Palestina

Att utropa en stat är ingen genväg förbi tuffa förhandlingar mellan palestinierna och Israel, skriver Jan Björklund och Birgitta Ohlsson.

Hamas främsta mål är att utplåna Israel och man har konsekvent vägrat att ställa upp på kraven på att ta avstånd från terror, respektera ingångna avtal och erkänna staten Israels rätt att existera.  "

Tyvärr har jag inte lyckats hitta inlägget som jag lagt in här ovanför och jag kopierade bara denna lilla del av deras synpunkter för att kunna hänvisa er till resten av deras inlägg.
Så det går tyvärr inte att hitta fram till vart det stod att läsa men jag tror att det var i SvD, opinion men även där har jag försökt att leta men inte funnit det.

Jag får hoppas att de inte har något emot att jag lag hit det de tyckte här utan att kunna hitta till källan.

Ha en skön lördag.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook