DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 29 september 2011

VÅLDTÄKT MOT STYVDOTTER-

De här skistövlarnas beteenden står mig upp i halsen.


"Fängelse för våldtäkt mot barn

En 65-årig lärare från Värmland dömdes på torsdagen till fyra års fängelse för ett 60-tal våldtäkter på sin 16-åriga styvdotter. Han ska också betala 155 000 kronor i skadestånd, rapporterar lokala medier. "
 
Ni kan läsa hela artikeln ur dagens Svenska Dagbladet, HÄR.

Varför upptäcks inte dessa idioter tidigar???
Hur kan en mamma undgå att se att något är fel ???

Det är en olöst gåta för mig.
Antingen vill man inte se det eller så är man för rädd för att ingripa .

I det första fallet borde inte dessa mammor ens ha barn, om man inte kan prioritera de före allt annat.
I det andra fallet ska man vare sig man är rädd eller inte, får man lov att svälja ner den rädslan och ta sig till polis och sociala myndigheter och anmäla, eftersom att man inte kan låta sitt barn fara så illa utan man har en stor och inte alls förhandlingsbar situation, som barnen är totalt beroende av och där får man inte svika sitt barn.

4 år är alldeles för kort straff för sådana här brott och det är ett svek från vårt rättsväsendes sida mot dessa barn.
De här männen kommer ut snabbare än dessa 4 år om de sköter sig och det gör de alldeles säker eftersom att de vill skaffa sig ny offer.

Det här gör mig så arg, då jag vet att dessa män inte går att bota och därför utgör ett ständigt hot mot våra barn och barnbarn.
De tar i från barnen deras rättmätiga barndom och det är obetalbart för dessa små.


Den här kränkningen som dessutom samhället utsätter barnen för, blir en mångdubbel bestraffning för något man aldrig gjort.
Det liknar tyvärr lite av det jag ser när jag läser om de islamska länder där man ger barnen och kvinnorna straff då de blivit utnyttjade sexuellt/våldtagna.

Då får oftast barnen/kvinnorna spöstraff medan de flesta män går fria.
Kanske är det så, även i Sverige att vi kvinnor i många mäns ögon ses som endast hälften värda.


Tja, vad vet jag, jag är ju bara en kvinna.
Kan det vara så att vår regering tycker att det är bra att vi får in en massa människor som tycker så om oss kvinnor och barn att vi kanske ska tillbaka till det gamla samhället där vi kvinnor inte hade något att säga till om.


Är det därför man är så tysta om alla dessa islamska invandrare?
Jag vet inte men hoppas att jag har fel i det fallet, absolut.


Ha det så gott och hoppas att solen lyser på er alla.


Kram Maritha.
 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook