DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 30 september 2011

VIDRIG KATTMISSHANDEL, IGEN.

Hur kan männskor göra ett oskyldigt djur illa ???

Samma fråga som jag ställer mig när det gäller att göra illa barn.
Jag begriper inte hur det kan bli så här.

Antingen är det någon som är i total i avsaknad av empati, sociopat /psykopat eller också någon som växt upp utan att ha fått förståelse för att djur och barn är något som man ska värna om.
Jag känner mig spyfärdig när jag läser om dessa brott, mot barn och djur.

Det är så avskyvärt.
Jag hoppas att polisen hittar den eller de sjuka människor som gjort det här.
Jag känner verkligen med den här stackars kattägaren.

Mina två äldre katter jag hade blev båda förgiftade av någon sjuk människa med några dagar mellanrum och med helt olika symtom, Det gick tyvärr inte att rädda min första kisse som blivit 9 år gammal trost att djursjukhuset gjorde allt de kunde men ingenting hjälpte.

Min andra kisse var 16 år och hade tidigare gått igenom en operation och var ny så gammal att han antagligen inte skulle ha överlevt en sövning.
Jag lät honom få somna in för gott eftersom att han hade plågor.

Det är så hemsk att se att någon/några kan bli så usla , att man ger sig på djur eller barn.

Varför ska sådant  här alltid hända ???
När mina katter blev förgiftade kom samtidigt en grannes katt hem, svårt skadad med några tände utslitna ur munnen ock samma med några av den kissens klor =(

Det är riktigt vidrigt.
Senare fick höra om ytterligare en katt som kommit hem till sin ägare, helt indränkt i bensin.
Den katten fick bestående leverskador men gick som tur var att räddas och blev till slut bra men leverskadorna blev bestående men det är inget som plågar katten längre.

Bensin går igenom kattens skinn och söker sig in till de inre organen och det kan vara bra att veta om man är kattägare.
Den otäcka tanken kom nog senare, när man fått smälta ner det ruggiga beskedet, då kom tanken att, "vad hade den människan tänkt sig att göra med katten ????

Nu blev det inte så och det gick bra den här gången i alla fall.


"Flera fall av svåra kattplågerier

En katt hade uppsprättad mage och avhuggen tass. En annan var så svårt sparkad att den fick avlivas."

Läs hela artikel ur dagens Svenska Dagbladet, HÄR.

Vi får verkligen hoppas att polisen gör vad de kan, för att få tag på den som gjorde de här brotten, som skedde i Åmål.

Ha det så gott och sköt om er.

Kram Maritha. 



2 kommentarer:

l-hs sa...

Ja man får väl ge dem en katt som de lär känna så att de fattar.

Unknown sa...

Hej I-hs ! Ja, man skulle önska att det vore så enkelt men vissa människor föds utan den förmågan, att känna empati och då hjälper det inte, tyvärr. Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook