DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 25 oktober 2011

AARON, SOM MISSHANDLADES TILL DÖDS. DE TVÅ MÄNNEN ÄR NU...

... är nu dömda för brottet de begick.

Det gjorde mig glad att läsa att de nu fått sina straff även om jag kan tycka att domarna var för milda.
Sorgligt att det ska kunna hända sådana här saker utan att någon ingriper.

"Två dömda efter bråk i hamburgerkö

Det nattliga bråket på hamburgerrestaurangen i Stockholm slutade med att en 23-åring fick flera hårda slag mot huvudet, förlorade medvetandet och föll så illa att han senare dog av sina skador. På tisdagen dömdes två 24-åriga män, för grov misshandel och grovt vållande till annans död, till fängelse i vardera tre år, skriver Norrtelje Tidning på nätet."

Ni kan läsa hela artikeln i dagens Svenska Dagbladet, HÄR.

Att inte straffen är längre än tre år är väldigt sorgligt.
Har man tagit i från någon livet, så borde också straffet vara väldigt mycket längre.

Dessutom var det väldigt fegt att två stycken ger sig på en ensam kille men det är tydligt att det är dagens grova synsätt som jag tycker j.....t illa om.
Dagens yngre verkar tro att liv är något man inte behöver bry sig om utan kan krossa, som  om det inte hade något värde alls.

Det gör mig så arg att det har blivit så här illa i vårt samhälle och att ingen kan sätta stopp på den här utvecklingen.
Längre straff och utvisningar av de man kan utvisa och inget "se mellan fingrarna" av någon som helst anledning.

Det finns inga ursäkter för detta brott eller för våldtäkter eller mord på gamlingar inte heller på en rutten sjukvård eller vård omsorg eller liknande.
Inte heller dessa politiker som fular sig ska heller få komma undan med sina lögner och sitt smussel samt sina korupta betenden.

Jag är såå trött på det här förbaskade sätten att bete sig sig och/eller att sko sig mot/på andra.
Nu tycker jag att föräldrar borde få straff för att deras ungar begår lagbrott, då det verkar som om många skiter i vad deras ungar/ungdommar gör.

Så får det inte vara.
Det måste bli ett slut innan det går helt åt h.....e med samhället.

Ha det så gott ni kan.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook