DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 2 oktober 2011

AUTISTISK POJKE AVLÄMNAD VID FEL SKOLA ...

... och dessutom utan att chauffören såg att någon kom och tog emot pojken heller och som om inte det var nog, så har det här hänt 3 gånger under de sista 3 veckorna.

Det verkar som om alltför många inom arbetsmarkanaden, har drabbats av något slags generellt hjärnsläpp ???

Helt otroligt att sådana här saker alls kan hända ???
Jag känner mig nästan som en papegoja när jag upprepar mig men det är för att så många slag fel gjorts inom så många viktiga grenar inom vårt land, där det bara inte ska kunna hända så här grova misstag alls.

Det ska tillöra sällsyntheterna men nu för tiden verkar det mer som om motsatsen råder och man får häpna, när något går som det ska.
Helt sjukt det med.

"Lämnad på fel skola

Tre gånger på tre veckor blev en autistisk pojke i Timrå avsläppt vid fel skola av skolskjutsen som kommunen står för. När mamman efter flera försök inte fått tag i någon ansvarig på kommunen gjorde hon en polisanmälan. "

Stackars barn och stackars föräldrar.

Läs hela artikeln från dagens Svenska Dagbladet, HÄR.

Så här får det bara inte gå till och vem är det som sitter bakom ratten och kan göra något så hjärtlöst mot ett litet barn som dessutom säkerligen har svårt för att ta hand om sig själv och av den anledning får lov att använda sig av detta sätt att ta sig till skolan.
Det är mycket bättre som de gör i USA, där talar de om i tidningarna vem som gör vad och var de bor och det borde vi med göra, tycker jag.

Trist i all ära =(

Ha det gott.

Kram Maritha.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook