DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 17 oktober 2011

DROTTNING SILVIA HAR INTE GJORT NÅGOT FEL !!!

Jag och mina syskon fick smaka lite när vi var mycket unga, en kaffesked med likör vid någon av föräldrarnas födelsedag.

Vid tidiga tonåren fick vi i bland smaka ett glas vin till maten med men ingen av oss barn har blivit alkoholiserade av det.
I stället fick vi lära oss att inte hälla i oss och det gjorde att jag, som enda tonåring i min vänkrets, var den enda som inte drack något på helgerna även om mina vänner ville bjuda mig.

Vill ni läsa hela artikeln ur dagens Svenska Dagbladet kan ni klicka ,  HÄR.

Dessutom var min biologiska "far" alkoholist och våra helgbesök minns jag, gick i flaskornas tecken.
De stod lite här och där i hans etta med kök.

Trots det är jag inte alls alkoholiserad och jag dricker fortfarande men inte särskilt ofta eller mycktet.
Så alla "era undersökningar" är inte alltid att lita på.


"Silvia bjöd på vin - får hård kritik

I dagens Svenska Dagbladet berättar drottning Silvia hur hon en gång bjöd sina tonårsbarn på vin.
Nu får drottningen mothugg från nykterhetsorganisationen IOGT-NTO.
- Jag tycker hon har missat en chans att ta ställning för att barn inte ska dricka alkohol, säger organisationens ordförande Anna Carlstedt.

I en intervju i Svenska Dagbladet berättar drottning Silvia om hur hon själv hanterade alkohol när kungabarnen var tonåringar.  "


Det kanske är likadana undersökningar som den som mannen med fett gjorde.
Han uteslöt alla som inte passade in i hans mall och fick då ett resultat som passade han åsikter =(

Hur som helst så är varken jag eller någon av mina syskon alkoholiserade, så de undersökningarna ger jag inte mycket för.
Säkert kan jag föreställa mig hur de kanske har gått till men mig har någon aldrig tagit med i någon sådan undersökning och jag har klarat mig utmärkt bra.


Jag håller på drottningen i det här fallet och tycker att hon gjort rätt.
Det hade varit annorlunda om hon eller kungen varit alkoholister och då bjudit sina barn men det är de knappast så det blev ett bra sätt för de att umgås med alkoholen på ett naturligt sätt.


Precis som jag och mina syskon fick göra.
Man måste skilja på vad som är rätt och fel i det här fallet som även i mitt och mina syskons fall där ingen av oss har tagit någon skada utan hjälpt oss att ha ett vettigt sätt att se på alkoholen.


Det har även hänt att jag som vuxen har druckit ett glas vin till maten om det varit något extra gott och inte heller det är något fel med och då jag levt ensam med mina barn under deras uppväxt och forfarande inte är alkoholist så vet jag inte mer att säga, än att undersökningar inte alltid är "sanna" men gjorda för att hjälpa.


Jag tror inte att någon av kungabarnen heller är alkoholiserade.

Så jag tycker att man ska handskas med förnuft vad gäller allt man gör i livet.

Ha det så gott och sköt om er.


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook