DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 3 oktober 2011

EGYPTEN SOM BLIVIT "FRITAGNA" FRÅN SIN FÖRRA LEDARE...

... så mycket var den friheten värd.

Som jag har skrivit i tidigare inlägg i min blogg, så är jag helt övertygad om att vare sig Egypten, Tunisien eller Libyen, kommer att få någon demokrati eller yttrandefrihet inte heller något som heter religionsfrihet.

Tyvärr verkar in världens ledare ha förståt det, utan har pytsat in  en enorm massa pengar i både Egypten och Tunisien =(
Kanske Obama har förstått det och är glad för att han stödja eländet.

Jag tycker att han verkar stå väldigt mycket åt muslimhållet och vad vet vi, om hurvida han kanske till och med är muslim eller ej.
De flesta rötter han har stammar från islam, i den tro där han växt upp och det skulle förklara mycket av hans sätt att leda USA och få pengar till dessa länder som jag är säker på, inte kommer att få ett dugg som de hoppades på och som många offrade livet för.

Muslimska Brödraskapet, är redan i Egypten och "förhandlar" om att försöka få in sina fötter där och då lär det bli ännu värre än innan. 

"Egyptian Christian Girl Banned From School For Not Wearing a Veil


(AINA) — A Christian girl was prevented for over a week from entering her school in Beni Mazar, Minya province, because she refused to wear a veil. “The school management described her as ‘flaunt’ for not covering her hair,” said Coptic activist Nader Shoukry, who uncovered the story.”Coptic students were forced to obey for fear of the school management’s threats,” said Mr. Wagdy Halfa, the attorney for the girl, “except for 14-year-old Ferial Sorial Habib, whose family refused this decision because it is inconsistent with religious freedom and a blatant Islamization of education.”


PÅ SVENSKA:

Egyptisk kristen flicka Bannad från skolan för att inte bära slöja

(AINA) - En kristen flicka hindrades i över en vecka från att komma till sin skola i Beni Mazar, Minya provinsen, eftersom hon vägrade bära slöja. "Skolledningen beskrev henne som" briljera "för inte täcker sitt hår", sa koptiska aktivist Nader Shoukry, som avslöjade historien. "Koptiska eleverna var tvungna att lyda av rädsla för skolans ledningens hot", sa Mr Wagdy Halfa, ombudet för flickan, "utom för 14-åriga Ferial Sorial Habib, vars familj vägrade  att följadetta beslut eftersom det är oförenligt med religionsfrihet och en uppenbar islamisering av utbildning."   "


Hade jag haft fel, så skulle den här unga flickan ha fått gå i skolan utan slöja, då hon faktiskt är kristen och inte muslim men det fick hon ju inte.

Ni kan läsa hela inlägget och källan till artikeln hos,Infidels are cool där ni kan läsa väldigt mycket mer.  


Jag har några videor från Youtube  som jag tycker att ni ska se på innan ni eventuell skriver någon kommentar på det här jag skriver nu.
 

 








Han var min absoluta favorit när han valdes in som president.
Sedan dess har allt för många frågetecken dykt upp, både vad gäller hans sätt att styra men och med alla förfalskade dokument och det han gjort märkliga uttalanden om.

Sedan dess har det hunnit hända mycket både med honom och det han en gång stod för, eller gjorde han verkligen det ????
Jag har sett en videon där han tillsammans med Hillary Clinton står upp, tillsammans med ett enormt folkhav.

Jag minns inte helt säkert om det här var då han blev blev formellt president men jag ska försöka att hitta den videon med.
Alla står upp medan de spelar upp USA nationalsång och i vanlig ordning håller amerikaner sin högra hand emot hjärtat för att visa akting för sitt land och sitt folk men det gör inte Obama ???


Det är väldigt märkligt att han, som talar så varm om islam och kloranen, ändå säger sig ha konverterat och blivit kristen ????
Det ytterligare en av de konstiga saker som jaghar undrat mycket över, då han under sina år som president har talat sig varm om islam och då kan man undra varför han i så fall konverterade  till kristen.
Även hans präst i den kristna kyrka han brukar gå till är också en konverterad muslim och det är ännu underligare, då islam enligt koranen inte tillåter konverteringar till andra religioner ????


Mystiken bara tätnar mer och mer.
Jag gladde mig åt att det till slut blev än färgad man som valdes till president men jag är inte alls lika glad åt det längre.


Till och med min man, som är född i Nigeria, säger även  han att han inte är särskilt förtjust i Obama längre och att han till och med skäms över honom.
Han som fött i ett land där arabernas efterkomligar Boko Haram har slaktat så många av landets kristna urinnevånare för att de  avskyr kristna och västvärldens sätt att leva.
De säger att de ska utrota allt som kommit från Västvärlden


Jag ska försöka se om jag hitta de papper som jag sett och som handlar om när han var mycket ung och hette något annat och det var från tiden han växte upp i Indonesien.
Han gick då i en islamsk skola men det nämner han inte mycket om alls, av numer förståeliga skäl.


Nu får ni ha det så gott.


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook