DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 14 oktober 2011

FÖRÄLDRARNA SOM SUTTIT HÄKTADE ETT TAG FÖR ...

... våldtäkter av sina tre små flickor, har nu blivit släppta????

Enligt åklagaren hade ban "BARA" flickornas berättelser att gå på ???

Fy tusan vad jag blir less på det svenska "rättsväsendet".
Ja, ni kan själva läsa vad åklagaren baserade sitt frisläppande på.

"Sexåtalade föräldrar släppta

De båda föräldrar i Jönköping som stått åtalade för att ha våldtagit sina tre döttrar frikändes på fredagen av tingsrätten. Rätten släppte föräldrarna, som suttit häktade en period, och gav sin dom direkt, uppger SVT Smålandsnytt. Mamman och pappan frikändes bland annat därför att rätten inte tyckte att beviskraven fylldes. Åklagarens mål byggde i stor utsträckning på vad flickorna berättat."

HÄR,   kan ni läsa artikeln själva ur dagens Svenska Dagbladet.

Jag blev så oerhört ledsen när jag läste det här.
Önskar att åklagare hade lagt fram de andra "bevisen" på motsatsen och som gjorde att släppte dessa föräldrar.

Uppenbarligen räckte det inte att flickorna berättade vad de utsatts för.
Som vanligt är det alltid barnen som får betala för det som samhället och rättsväsendet inte vill ta till sig och hjälpa de med.

De ord jag skulle vilja säga här, lämpar sig inte alls i skrift men det är inga snälla ord, kan jag med säkerhet säga.

Ni får ha en fortsatt trevlig fredagskväll.

Kram Maritha.

 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook