DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 29 oktober 2011

INOM MALMÖS AKUTVÅRD FÅR MAN NU LARMUTRUSTNING..

... efter att familjer med barn som ska till barnakuten anser sig ha fått "vänta för länge" ????

En man som följde med ett barn till barnakuten blev ilsken och hotade sjuksköterskan med att ge henne stryk, så att hon hamnade på akuten och tillade att om han haft pistol ned sig, så skulle han ha skjutit henne ???
Kul kille.

Det sorgliga är att det inte låter som en svensk, som gjort sig skyldig till det här, trist men inte sannolikt att det skulle kunna vara det men dessvärre mer sannolikt att det handlar om en invandrad
i......., som skiter i svensk lag och ordning samt i hur man beter sig mot svenskar som faktiskt gör allt för att hjälpa även dessa människor.


Ren skitstil, tycker jag.
Skulle det dock vara en svensk så skulle jag bli mycket förvånad men det är inte sannolikt att det är.
Trist för de som kommer till vårt land och som faktiskt sköter sig bra, för de får till slut också lida för att rötäggen beter sig som ruttet.


"akutpersonal från våld

Text: Bibi Häggström
Publicerad 29 oktober 2011 1.30 Uppdaterad 29 oktober 2011 11.59
All personal på barnakuten i Malmö bär nu överfallslarm och utbildas i bemötande och attityder. Det finns även önskemål om att få en egen vakt. I maj hotades en sjuksköterska till livet och det resulterade i en riskinventering och en handlingsplan som blivit klar nu i höst.
Händelsen den 12 maj ansågs riktigt hotfull, värre än tidigare incidenter. En medföljande man till ett sjukt barn hotade sjuksköterskan med att denne skulle bli slagen och hamna på akuten, och sa att om han haft ett skjutvapen med sig skulle han ha skjutit sjuksköterskan."

Läs hela artikeln i Sydsvenskan, HÄR.

Jag tror tyvärr inte att de här brotten kommer att minska i Malmö eller i resten av landet (eller övriga västvärlden), utan snarare öka.

När man ser hur det ser ut i dag och fått uppleva det jag gjort under fyra års tid så blir man inte längre förvånad.

Det är ett mycket trist faktum att behöva konstatera och tråkigt för de som ändå sköter sig i Sverige.

Jag hoppas att ni får en bra lördag och att solen lyser på er alla.
Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook