DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 24 oktober 2011

ISLAM I EGYPTEN OCH TUNISIEN.

Snart är de utan frihet i både Egypten och Tunisien, precis som jag förutspådde.

Det radikala islamisterna har fått nästan 40 % av rösterna i det första tunisiska fria valet.
De förespråkar definitivt inga mänskliga rättigheter och demokrati blir det inte tal om.

Mycket tråkigt men absolut ingen överraskning för mig.

Även Egypten som jag också förespått, kommer att bli ett land med islamskt hårt styre går samma väg även de.
Här är en video från Youtube som handlar om Egypten och dess kommande val av nytt styre och åt vilket håll det lutar.
 


Jag tror att även Libyen kommer att gå samma väg de med.

Rebellerna har redan visat vad de går för och hela Nato har valt att blunda för hur de beter sig och i stället stött rebellerna och nu får de skörda det de hjälpt till att så.


Samma sak kommer också troligen att ske i Syrien med men det får tiden utvisa.


Det är mycket sorgligt att det går så här illa och att ingen har fattat det av de som har möjlighet att hjälpa till att "mota Olle i grind".
Jag tror att Obama har varit medveten hela tiden om att det kommer att gå så här och därför dessutom har stöttat både Egypten och Tunisien med en massa pengar som nu kommer att hamna i extremisthänder.

Det första fria valet och det blir nog det sista fria valet med för dessa båda länder.
Därefter kommer förmodligen också Libyen med att hamna.

Det är så sorgligt att höra dessa nyheter och följderna som blir efter dessa "fria" val.

Ni får ha det så gott ni kan och rösta fritt så länge ni kan, tills det är slut med det också även här =(


Kram Maritha.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook