DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 3 oktober 2011

RIV KYRKORNA, SKRIVER HB HAMMAR...

Hmmm, har vi månne en fd domprost och kyrkoherde som håller på att smygkonvertera till islam ???

Nej det var mer ett dåligt skämt fast det gläder säker "den som skrek till mig och ropade att de hade stulit Sverige (hur nu det ska ha gott till ???) från oss fattiga, dumma svenskjävlar och hans gelikar som gör vad tusan de vill och skrattar oss upp i ansiktet.


Jag såg att jag här om dagen haft fem besökare på min blogg, från Saudi arabien med.
De lämnade dock inga kommentarer efter sig, bara några fotspår som syntes i cyber rymden =)


Hur som helst är det tråkigt att höra att de vill riva så många gamla kyrkor.
Det är ju trots allt ett kulturarv vi har och som borde kunna användas till något bättre än att bara bli rivna.

"Exdomprost vill riva kyrkor

Kyrkan får allt färre betalande medlemmar. I det läget gäller det att se om sitt hus och att göra det i tid, skriver H B Hammar, docent i etik, före detta domprost i Skara och kyrkoherde i Rom, på Svenska Dagbladets debattsida. "

HÄR,  kan ni läsa hela artikeln ur Svenska Dagbladet.

Ha en trevlig måndagskväll.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook