DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 9 oktober 2011

SOCIALDEMOKRATERNAS NYA LEDARE, JUHOLT.

Tänk att man kan vara så oinformerad som Juholt påstår sig vara ?

Jag blir så trött på alla dessa intelligensbefriade politiker.
Det är inte bara det utan också att de kan vara så fräcka och komma med sådana valser, som jag inte tror ett skvatt på. 

Han är inte den första och kommer heller inte att vara den sista som snyltar på våra skattepengar men det gör mig inte gladare och det jag undrar över, är hur korkade de tror att vi andra är egentligen ???
Det gör mig förb....d.

Det stora flertalet är snyltare som sitter i riksdagen tycker jag.
Inte är det många av de som är sanningsenliga eller ens har skam nog, för att dra sig för att göra sådana här ohederliga handlingar.
Jag blir arg när jag läser artikeln i dagens Svenska Dagblad i dag om hur han tidigare också använt sig av samma "förklaring" och "ursäkt".


"Svårt att åtala S-ledaren

Socialdemokraternas partiledare Håkan Juholt har hamnat i blåsväder.
Socialdemokraternas partiledare Håkan Juholt har hamnat i blåsväder.
Foto: Niklas Larsson/Scanpix
S-ledaren Håkan Juholt slipper troligen straff för att ha tagit emot 160 000 kronor för mycket i ersättning från riksdagen. Men om en student, sjukskriven eller arbetslös gjort motsvarande sak hade påföljden kunnat bli fängelse för bedrägeri. När riksdagsmännen skärpte lagen för bidragsbrott tog de inte med sig själva.
Riksenheten mot korruption ska granska om Socialdemokraternas partiledare Håkan Juholt brutit mot lagen då han sedan 2007 tagit emot för mycket ersättning för den bostad han och sambon delar i södra Stockholm."

Läs hela den sorgliga historien om Juholt, HÄR.

Som så många gånger förr, kan jag bara säga, "Läs och begrunda".

Ha det gott.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook