DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 12 oktober 2011

SOCIALDEMOKRATERNAS NYA LEDARE, JUHOLT, IGEN

Det tar visst inte slut ???

Minns jag inte fel, så sa han någonting om att i alla fall inte hade några "Toblerone" historier gömda i garderoben ???
Fattas bara, när man har det här bedrövliga "skelettet" med bostadsbidraget att gömma undan. 
Det lär inte rymmas i en garderob och det är bra.


Jag anser att han bör avgå och gör det snabbt.
Han har redan skadat partiet alldeles för mycket och har man inte förstånd att inse att det han gjorde var fel, så är han helt klart olämplig som partiledare.


Kanske att vaktmästaren i riksdagshuset skulle behöva nytt arbete =)
Nej skämt å´ sido, så är det mycket allvarligt det han gjort och det lär inte bli så mycket bättre, när man kommer med så löjeväckande ursäkter, till sitt förvar.


Att ta det han gjort i försvar av partiet, är också det ett mycket dåligt tecken, som låter skärande i mina ögon och öron.
Vart är världen på väg ???


Räcker det inte med girigbukarna som vi dras med i regeringen och att både Sahlin och Persson visat sin ulvsida?

Skulle det här vara bättre, kan man undra ?
Vad är det som gör dessa människor så giriga och lögnaktiga ?
 
Det ringde en mycket klok kvinna, i går kväll, till Karlavagnen och sa precis det jag själv skulle ha velat säga.
En mycket besviken socialdemokrat, som hela sitt liv röstat på sossarna men som ansåg att hon efter den här historien inte hade något förtroende alls för Juholt och jag kan bara hålla med henne, även om jag inte är sosse.

Som om den här historien inte räckte och blev över, så visar det sig att han var den som stödde Ilmar Reepalus förslag om tillfälligt medborgarskap men som lät Morgan Johansson ta på sig skulden, när han ville backa ur det beslutet.
Feg, lögnaktig och girig, med andra ord en till borgarbracka under falsk flagg =(

"Juholt stod bakom temporärt medborgarskap

Håkan Juholt gav Morgan Johansson grönt ljus att ställa sig bakom Ilmar
Reepalus förslag om temporärt medborgarskap för nyanlända. När förslaget sedan mötte kritik tog Juholt offentligt avstånd. Det bekräftas av riksdagsledamoten Maryam Yazdanfar (S), skriver Dagens Arena.
Malmös kommunalråd Ilmar Reepalus gick förra veckan ut med det kontroversiella förslaget att nyblivna svenska medborgare ska kunna utvisas om de begår brott.   "


HÄR.kan ni läsa hela artkeln ur dagens Svenska Dagbladet.

Ha det gott.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook