DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 16 oktober 2011

TUPPEN OFFRAS FÖR ERA LÄPPFÖRSTORINGAR.

Det här är fel, fel, fel.

Tupparna föds upp i burar och man använder tupparnas kam för att förstora läpparna på fåfänga människor.
Så ruttet att göra på det sättet. 


Jag blev så arg när jag hörde om det här på radion med i dag.
Hur står det till med människosläktet ???

"Tuppkammar används till läppar

Svenska tuppar föds upp för att tjäna som råvara för läppförstoringar och antirynkkrämer, avslöjar programmet Kaliber i P 1. Det är den röda tuppkammen man vill åt. Ur den utvinns hyaluronsyra som finns i läppförstoringar."

Det är helt sjukt att man gör så här med ett djur för att få männsikor att se så "tjusiga" ut som möjligt.
När det inte ens handlar om att de används i medicinskt syfte (inte ens där kan jag tycka att det är rätt) utan enbart för att få folk att känna sig "vackrare", då är det så fel det kan bli.

Ni kan läsa hela artikeln i dagens Svenska Dagbladet, HÄR. 


Ha en bra söndag.


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook