DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 21 oktober 2011

UTRIKESMINISTER CARL BILDT OCH NYHETER OM KADAFFI

Jag lyssnade precis på nyheterna och fick höra att vår eminente utrikesminister tydligen nu är avslöjad som lögnare, om jag inte hörde alldeles galet.

Jag har skrivit om det tidigare under de senaste veckorna och undrat varför det varit så tyst om undersökningen som skulle göra för att ta reda på om Carl B. varit inblandad i hela den smetiga historien med folkmorden som skett på grund av att oljeföretaget Lundin Oil varit inblandad i detta och om då också Bildt varit medverkande i det hela.

Så vitt jag nu kunde höra på radions nyheter, så har Bildt hävdat att han inte varit inblandad men undersökningarna har visat på motsatsen.

"Alfons" Reinfeldt som nyligen sa sig känna fullt förtroende för Bildt ???

Mycket trist att höra men jag har hela tiden trott att han varit med om detta.
I mina ögon/öron är han en väldigt "luddig" person, som jag faktiskt inte känt särskilt stort förtroende för.


Nu verkar det som om jag ändå fick rätt =( 
Tråkigt eftersom det inte var några roliga nyheter.


Något annat som jag tycker var ännu tråkigare, var att man hittat Kadaffi och dessutom skjutit honom till döds.
Det var en mycket sorglig nyhet, tycker jag och väldigt märklig och jag undrar hur det kan komma sig att just han blev skjuten till döds.


Om inte annat, så borde han ha fått möjlighet att lämna sin version av vad som hände och varför, sedan allt startade upp i våras.
I stället sitter Nato och tror att det nu ska bli ett fritt land i Libyen och att man nu får se demokrati och även mänskliga rättigheter.


Det tror jag inte kommer att ske, då det finns så mycket som redan pekar på, vartåt det lutar och där finns det absolut ingen demokrati eller några mänskliga rättigheter utan det kommer att bli som i Egypten och Tunisien, ett islamskt strikt land =(


Tråkigt men det blir förmodligen så även i så även i Libyen.


Ha en god natt.


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook