DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 8 november 2011

NU BLIR VARGÄLSKARE KARTLAGDA AV VARGJÄGARNA ??

Trist att det blivit så illa mellan de båda lägren.

" Vargälskare blir kartlagda på internet

Vargvärnare blir kartlagda på internet.
På grupp för vargmotståndare på Facebook uppmanas medlemmarna att samla in bilder, namn och adresser på så många motståndare som möjligt.
Nu har gruppen polisanmälts och insamling kan bryta mot personuppgiftslagen, PUL.
– Det är obehagligt, säger riksdagsledamot Helena Leander, (MP), som kartlagts.  "

Ni kan läsa hela artikel i dagens Aftonbladet, HÄR.

Dock står jag på vargarnas sida när det gäller jakten på varg.
Jag tycker att man ska ta hand om sina "husdjur" bättre än vad man gör nu.

Det finns många länder med mycket större vargstammar än vår egen på ca 200 vargar, som är förhållandevis mycket liten och vi har ett mycket stort land där vargarna kan ströva men om jägarna låter bli att jaga alla dessa skogsdjur, som rådjur och andra vilda djur, så har kanske vargen nog att äta och slipper att ta tamdjur i stället.


De länder med mycket fler vargar verkar inte ha de problem, som jägarna vill påskina att vi har.
Kanske därför som det blivit så viktigt att "jaga" vargälskare i stället.


Jag tycker att de/ni som samlar in namn på "oss" som inte vill se vargarna skjutna, är rätt sorgliga individer.
Att försöka att skrämma folk tyder bara på en svaghet hos de/er som kan liknas vid en sjukdom som borde behandlas med experthjälp i stället för att låta de/er gå fria.


Mig veterligen har väl inte vargälskarna gjort det med deras/era namn så det är trist att man tar till sådana metoder för att få sin blodtörst stillad.
Det finns faktiskt bra stängsel till djuren som man kan sätta upp också.

Ett andra faktum med jägare är att inte alla är bra på det de gör och många jakthundar blir skadade varje år av sina egna ägare med och även en del jägare blir skjutna av varandra också så det verkar räcka att jaga tycker jag.
Mer behöver de/ni väl inte skjuta.


Dessutom brukar inte alla vara särskilt duktiga på att hålla i sina vapen eller pricka rätt och många andra djur, som de/ni skulle skjuta har blivit skadeskjutna i stället.
Mycket sorgligt tycker jag.

 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook